سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اقدامات حمل و نقلی شهرداری در آستانه سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ 11 September 2023

به گزارش تابناک تهران، محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه افتتاح پست برق محور جنوبی خط ۶ متروی تهران اظهار کرد: ایستگاه میدان کتاب آخر این ماه افتتاح می‌شود و در حال حاضر در مراحل انجام تست‌های نهایی است. همچنین ۶ کیلومتر محور شمال غربی خط ۶ هم ۲۷ شهریور زیر بار تست گرم می‌رود.
وی تاکید کرد: مراحل عملیاتی ایستگاه میدان کتاب تمام شده و موضوع سیگنالینگ آن باقی مانده است.
بهره برداری از مترو پرند؛ اول مهرماه
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص افتتاح ایستگاه پرند نیز گفت: مشکل برق متروی پرند حل شده و مسیر رفت و برگشتش اول مهرماه تحویل مردم می‌شود.
انعقاد قرارداد جدید برای تامین اتوبوس تهران
هرمزی با بیان اینکه مجموعه خدمات مهرماه شهرداری تهران حول محور حمل و نقل است، ادامه داد: در این راستا ۶ رام قطار اورهال شده است. یک رام دی سی و پنج رام ای سی. همچنین اتوبوس های جدید و بازسازی شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد شد که ۹۷ دستگاه اتوبوس جزو اتوبوس‌هایی است که در ایام اربعین مورد استفاده قرار گرفت. امروز هم قرارداد دیگری در این راستا با عقاب و اسنا امضا می شود که جزئیات آن اعلام خواهد شد.
ورود ۱۵۰ دستگاه ون در هفته اول مهر
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در حوزه تاکسی هم ۱۵۰ دستگاه ون در هفته اول مهر وارد مدار می شود.
وی افزود: امسال قریب به ۳۰ کیلومتر به طول خطوط متروی پایتخت اضافه خواهد شد. ۲۱ کیلومتر مربوط به پرند، ۶ کیلومتر خط ۶ و حدود ۲ کیلومتر هم مربوط به خط ۷ مترو است. بنا داریم که خط شش را با تکمیل این ۶ کیلومتر روز سی ام شهریور راه بیندازیم. ۳ ایستگاه آن بهره برداری و ۲ ایستگاه عبوری خواهد بود.
هرمزی در خصوص کارت بلیت دانش آموزان و دانشجویان در مهرماه نیز توضیح داد: دانش آموزان با کارت شناسایی به صورت رایگان می‌توانند از اتوبوس و مترو استفاده کنند.
وی با بیان اینکه احداث خطوط مترو بدون پیش نیازهایی مانند برق بیهوده است و امکان سرویس دهی منظم نخواهیم داشت، افزود: خط شش مترو تهران در طراحی اش ۳ پست برق دارد که امروز اولین پست برق با ظرفیت ۵۰ مگاوات راه اندازه شد. در ادامه یک پست برق در انتهای سال و پست دیگر در سال آینده افتتاح می شود. با این پست، برق پایدار در خط شش خواهیم داشت.
هرمزی گفت: کار احداث در خط شش مترو تا پایان سال تمام خواهد شد. ایستگاه های میدان خراسان، ۱۷ شهریور، سربازو نجات اللهی امسال طبق برنامه انجام و تا پایان سال تحویل مردم می شود.سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: احداث تراموا را در تهران پیگیری کردیم و با کمک وزارت دفاع در سال جاری به نتایج خوبی می رسیم. مسائل کلی انجام شده و به مساله طراحی بعد از تایید و مساعدت شورای شهر و ترافیک وارد خواهیم شد.

/شهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار