مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه این منطقه از ظرفیت تولید محصولات دارای مزیت صادراتی برخوردار است گفت: جذب سرمایه گذار خارجی در رونق اقتصادی و توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر تأثیرگذار است.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ 11 September 2023

علی زارعی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خارجی و رشد نیروی کار نقش اثرگذاری بر رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه دارد افزود: با توجه به فرصت‌هایی نظیر تولید آسان و ارزان برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس ازجمله عراق و کویت می‌توانیم بهترین نقطه جهت تولید کالا و صادرات به این کشورها باشیم.
وی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران خارجی جهت ارتقای سطح رقابت پذیری و کسب سود بیشتر متمایل به سرمایه گذاری در مناطق مستعد و مزیت‌دار هستند خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند به دلیل امتیازات و مشوق‌های قانونی نسبت به سرزمین اصلی، می‌تواند این خواست مهم سرمایه‌گذاران خارجی را تامین و محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند.

زارعی با اشاره به معرفی ۱۰۶ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند به زبان‌های چینی و انگلیسی در بیست و سومین نمایشگاه "سیفیت" به عنوان بزرگترین رویداد سرمایه‌گذاری چین گفت: شرکت دررویدادهایی که در خلال نمایشگاه انجام می‌شود باعث خواهد شد مناطق آزاد پروژه‌ها و بسته‌های ویژه خود را معرفی و با برگزاری جلسات امیدوار هستیم در این نمایشگاه بتوانیم سرمایه گذاران چینی را جذب منطقه آزاد اروند نمائیم.

وی سیاست سال جاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مبنی برشرکت در نمایشگاه های متعدد است را مثبت ارزیابی کرد وافزود: با حضور پررنگ در نمایشگاه ها و ارائه دستاوردها، قابلیت ها و بسته های سرمایه گذاری مناطق آزاد به شرکت های سرمایه گذار، ظرفیت های این مناطق به خوبی معرفی می شود.

علی زارعی با توجه به تنوع در سرمایه گذاری، حضور در نمایشگاه را یکی از اصلی ترین راه های معرفی دستاوردهای شرکت ها و سازمان ها عنوان کرد و افزود: در زمان همه گیری کرونا با حضور شبکه های اجتماعی هیچگاه نمایشگاه ها در سطح دنیا تعطیل و کم رونق نشدند و با قدرت به کار خود ادامه دادند، چرا که نفس حضور در نمایشگاه ها جهت توسعه اقتصادی بسیار مهم است و اگر بخواهیم خودمان را در سطح بین المللی معرفی نمائیم، باید در نمایشگاه ها شرکت کنیم.

این مقام مسئول دستاورد حضور در نمایشگاه چین (سیفیت ۲۰۲۳) برای اروند را مهم دانست و خاطرنشان کرد: قطعا نمود منطقه آزاد اروند در این نمایشگاه بدون دستاورد نخواهد بود؛ تمام تلاش خود را خواهیم کرد با ارائه بسته های سرمایه گذاری و حضور در نشست های جانبی، سرمایه گذارهای چینی که علاقه مند هستند را به منطقه آزاد اروند دعوت کنیم.

گفتنی است منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار