معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک از توزیع ۱۵ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ 10 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر علیمرادیان گفت: توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی به نام فلوگارد با قیمت ۲۶۳ هزار تومان، واکسن‌های خارجی اینفلووَک تولید هلند با قیمت ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و وَکسی‌گریپ تولید فرانسه با قیمت ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان از نیمه نخست شهریور در داروخانه‌های استان مرکزی آغاز شده است.

او افزود: تزریق واکسن ایرانی برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تایید است.

وی تاکید کرد: قطعا برای اثربخشی این واکسن، باید تزریق دوز یادآور را نیز یک ماه پس از تزریق اولین دوز انجام داد، البته این واکسن سویه های کرونا را پوشش نمی‌دهد و افراد باید با وجود تزریق واکسن، حتما مراقبت های بهداشتی را نیز مد نظر داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: این واکسن در تمامی داروخانه‌های استان توزیع شده است، مگر این‌که داروخانه‌ای خود تمایلی به دریافت و فروش این واکسن نداشته باشد و خوشبختانه دپوی لازم از این واکسن در استان انجام شده است.

علیمرادیان در خصوص وضعیت دارویی استان بیان کرد: کمبود دارویی همیشه وجود دارد و عموما برای داروهای خاص و آنتی بیوتیک ها کسری اعلام می شود، اما چالش جدی در استان مرکزی وجود ندارد و همواره تلاش می شود که با تامین دارو، مشکلی برای بیماران بروز نکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار