امسال علاوه بر ۵ موکبی که در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برای پذیرایی و اسکان زائران ایرانی و خارجی حرم حسینی و رضوی برپا شده است دانش‌آموزان استان نیز ٧ موکب برای این زوار در خراسان جنوبی برپا کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ 08 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، امسال علاوه بر ۵ موکبی که در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برای پذیرایی و اسکان زائران ایرانی و خارجی حرم حسینی و رضوی برپا شده است دانش‌آموزان استان نیز ٧ موکب برای این زوار در خراسان جنوبی برپا کرده‌اند.

آن طور که حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: تاکنون ۲۵ زائر پاکستانی به مدت دو روز در امامزادگان باقریه بیرجند اقامت داشتند و از خدمات موکب‌های استان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به پذیرایی و اسکان ۲۰۰ نفر از زائران پیاده اربعین حسینی در موکب امامزاده زید بن محمد قاین اظهارداشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی معبری برای زائران اربعین به‌ویژه زائران پاکستانی، هندی و افغانستانی بوده مکان‌هایی برای پذیرایی و اسکان زائران در محل بقاع متبرکه استان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: امسال پنج موکب در بقاع متبرکه‌ای که در مسیر‌های زائران در استان قرار دارد برای پذیرایی از زائران اربعین پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: موکب‌های اداره اوقاف خراسان جنوبی برای پذیرایی از زوار اربعین در ورودی استان در شهر خضری در کنار مسجد جامع قدیم این شهر، در امامزاده زید قاین، در امامزادگان باقریه بیرجند و امامزاده سید علی نهبندان و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نهبندان راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه خدماتی که در موکب‌های بقای متبرکه به زائران اربعین ارائه می‌شود شامل اسکان و پذیرایی است، افزود: بخشی از خدمات ارائه‌شده به زائران در این موکب‌ها از محل درآمد موقوفات که با این نیت وقف شده انجام و بخشی دیگر کمک‌هایی بوده که از سوی مردم و خیران انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: مردم می‌توانند برای کمک به موکب‌های اربعین حسینی بقاع متبرکه استان برای پذیرایی از زوار پاکستانی کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۷۰۴۰۷۹ به نام اربعین حسینی خراسان جنوبی واریز و یا برای کسب اطلاعات و طریقه دریافت نذورات غیر نقدی با شماره ۰۹۱۵۳۶۳۸۶۷۰ تماس بگیرند.

به گفته بخشی پور، سال گذشته ۲۵ هزار زائر پاکستانی در موکب‌هایی که در محل امامزادگان استان ایجاد شده بود پذیرایی شدند.

برپایی ۷ موکب دانش آموزی

سید علیرضا موسوی، مدیر کل آموزش‌و‌پرورش خراسان جنوبی هم از برپایی ۷ موکب دانش‌آموزی استان، درایام اربعین و شهادت امام رضا (ع) خبر داد و گفت: دانش‌آموزان دختر و پسر عضو سازمان دانش‌آموزی در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، طبس و نهبندان با برپایی ۷ موکب، به پذیرایی از زائران حرم حسینی و حرم رضوی می‌پردازند.

وی با بیان این که موکب‌های سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی در زمینه‌های پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی، فرهنگی و برپایی ایستگاه رادیویی خبرگزاری پانا، با عنوان رادیو اربعین مشغول فعالیت و تولید برنامه هستند؛ افزود: موقعیت و ظرفیت پیاده‌روی اربعین و شهادت امام رضا (ع) بهترین زمان برای تبیین ارزش‌ها والای اسلامی در بین جوانان و نو جوانان و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و بدخواهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیر کل آموزش‌و‌پرورش خراسان جنوبی، از نوجوانان دانش‌آموز فعال در موکب‌های دانش‌آموزی بهارستان علم و ادب به‌عنوان سفیران فرهنگی ملت ایران برای زائرین افغانستانی و پاکستانی حرم‌های حسینی و رضوی یاد کرد و ادامه داد: محبت اهل‌بیت زمینه‌ساز تقویت مودت و دوستی بین ملل مسلمان و ملت‌های آزاده جهان می‌شود.

این مقام مسوول با بیان این که ابعاد تربیتی دانش‌آموزان با حضور در موکب‌ها رشد می‌یابد و تقویت می‌شود؛ افزود: بی‌تردید نهضت عاشورا، مهم‌ترین نقطه عطف تاریخ تمدن اسلامی است و موکب‌ها نیز مهمترین نماد بزرگداشت این رویداد بزرگ اجتماعی است که معرف هویت تمدن اسلامی است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار