مدیر داروی علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در دو سه هفته اخیر یکسری کمبودهایی را در برخی از شماره‌های شیرخشک داریم، گفت: در فرم ۱ و ۳ کمبودی نداریم و در برخی از برندها در شیرخشک فرم ۲ کمبودهایی وجود دارد که البته این کمبود مقطعی است.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 07 September 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمد حسیبی با اشاره به اینکه بازار دارویی، بازار بسیار بزرگی است و تعداد اقلام دارویی موجود در این بازار بسیار زیاد است، اظهار داشت: این امکان وجود دارد که گاهی برخی از اقلام دارویی با برند‌های خاصی در بازار موجود نباشد البته کمبود خیلی خاص و حادی در بازار دارویی استان کرمان نداریم و کمبود‌هایی که وجود دارد عمدتاً در حال حل شدن است.

وی با بیان اینکه گاهی ممکن است کمبود‌هایی در برند‌ها و یا ساخت کارخانجات خاص در بازار دارویی وجود داشته باشد، افزود: البته در برخی از اقلام هم میزان تولید به اندازه‌ای نیست که فراوانی آن در بازار احساس شود که این موضوع در ارتباط با دارو‌های چند بیمار خاص است و به طور عمومی دارو‌هایی که برای عموم جامعه مورد نیاز است کمبود خاصی را در بازار نداریم.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مشکلاتی که سال قبل در حوزه آنتی‌بیوتیک‌ها شاهد آن بودیم، گفت: امسال ذخایر خوبی از آنتی‌بیوتیک در اختیار داریم و موجودی ذخایر دارویی ما نسبت به سال قبل بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه در چند حوزه دارویی مانند دارو‌های بیماری‌های پیوندی کمبود‌هایی وجود داشته که رفع شده است، ادامه داد: البته قبلاً دارو به صورت دو یا سه ماهه در اختیار این بیماران قرار می‌گرفت که در حال حاضر این مدت تقلیل پیدا کرده و دارو به صورت یک ماهه در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

حسیبی با اشاره به اینکه دارو‌ها در سراسر کشور از یک برند خاص یک قیمت دارد و عملاً اگر دارویی از یک برند با دو قیمت در داروخانه‌ها عرضه شود تخلف است، بیان کرد: برای مثال یک دارو ممکن است در چند کارخانه تولید شود و با توجه به ماده اولیه این دارو شورای سیاستگذاری برای یک دارو با برند‌های متفاوت قیمت‌گذاری می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر شبه و ابهامی برای قیمت یک دارو باشد بیماران می‌توانند با کارشناسان ما با شماره‌های ۳۱۳۲۵۸۸۸ و ۳۱۳۲۵۸۸۲ تماس گرفته و شکایات خود را اعلام کنند، افزود: در ساعاتی که کارشناسان ما حضور ندارند افراد می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

دبیر انجمن داروسازان استان کرمان با اشاره به اینکه مکمل‌های دارویی نیز مشمول قیمت‌گذاری وزارت بهداشت است و افراد می‌توانند با ورود به سایت تیتک سازمان غذا و دارو به آدرس www.ttac.ir قیمت دارو‌ها را مشاهده کنند، گفت: افراد توجه داشته باشند که مبنای قیمت‌گذاری داروها، وزارت بهداشت است نه قیمت درج شده بر روی جلد دارو‌ها چرا که برخی از جعبه‌ها قبلاً چاپ شده است.

وی با بیان اینکه در دو سه هفته اخیر یکسری کمبود‌هایی را در برخی از شماره‌های شیرخشک داریم، افزود: در فرم ۱ و ۳ کمبودی نداریم و در برخی از برند‌ها در شیرخشک فرم ۲ کمبود‌هایی وجود دارد که البته این کمبود مقطعی است.

حسیبی با اشاره به اینکه با توجه به توزیع جمعیت و میزان زاد و ولد ۴۵ درصد شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی کرمان در توابع و ۵۵ درصد آن در مرکز استان توزیع می‌شود، ادامه داد: شیرخشک‌های تولیدی ما در کشور یارانه‌ای است و اختلاف قیمت زیادی را با کشور‌های مجاور داریم و بحث قاچاق معکوس نیز در این حوزه مطرح است.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزای داخلی در انبار‌ها موجود است و واکسن وارداتی نیز به کشور وارد شده و در حال ترخیص از گمرک است، گفت: با توجه به اینکه فصل تزریق این واکسن نزدیک است این واکسن‌ها به زودی داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار