نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: هزینه‌های درمان با تقویت امور پیشگیری قابل کنترل است و نظام سلامت کشور باید از درمان محوری به پیشگیری محوری تغییر جهت دهد.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ 04 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار معاون توسعه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اراک، افزود: سرمایه‌گذاری در بهداشت و توجه ویژه در امر پیشگیری، هزینه‌های درمان را هم برای مردم و هم برای وزارت بهداشت کاهش می‌دهد. 

وی ادامه داد: خدمات و مراقبت های بهداشت اولیه در تمام مراکز درمانی کشور باید جدی گرفته شود و با توجه به گروه های سنی مختلف خدمات ویژه و کارشناسی ارائه شود.

ایشان اضافه کرد: هزینه‌های سربار و کمرشکن درمان با تقویت امور پیشگیری قابل کنترل است و نظام سلامت کشور باید از درمان محوری به پیشگیری محوری تغییر جهت دهد.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: الگوی تغذیه سالم و توجه به شاخص های امنیت غذایی نخستین گام در مسیر پیشگیری از انواع بیماری ها است و مسئولان مربوطه باید در این امر خطیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند.

آیت الله دری نجف آبادی به ناسالم بودن هوا در اراک اشاره کرد و افزود: هوای اراک بسیار آلوده است و بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در مرکز این آلودگی قرار دارد و نیاز است طرح توسعه این مرکز درمانی در اسرع وقت تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار