وزیر کشور با بیان اینکه امیتی در معدن طرزه رعایت شده بود، گفت: با هماهنگی با مسؤولان شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی تلاش می‌کنیم شرایط ایمنی این معدن را بهبود ببخشیم.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ 04 September 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، احمد وحیدی، وزیر کشور ظهر امروز در سفر به دامغان پس از بازدید میدانی از شرایط معدن طزره در گفتگو با خبرنگاران ضمن اظهار تأسف از درگذشت ۶ کارگر معدن در حادثه انفجار و ریزش تونل رزمجاه اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این حادثه درزمان تعطیل شدن و خروج کارگران از تونل‌ها در شرایطی رخ داده که یک حفره گاز محبوس شده میان لایه‌های سنگی باز شده است و بر اثر جرقه منفجر شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی اصولی و بدون هیجان‌زدگی محبوسان افزود: امدادگران برای ورود به تونل حجم گاز موجود را از ۹۰۰ ppm به ۳۰ ppm رساندند تا امدادرسانی بدون خطر انفجار مجدد انجام شود.

وزیر کشور تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مقررات لازم ایمنی در معدن طزره رعایت شده است، اما با توجه به اینکه فعالیت‌های معدنی، دارای زمینه‌های خطر است، با هماهنگی با مسؤولان شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی تلاش می‌کنیم شرایط ایمنی را بهبود ببخشیم.

وحیدی گفت: حادثه انفجار و ریزش تونل رزمجاه معدن زغال‌سنگ طزره دامغان اتفاقی غیرمنتظره و غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

به گزارش فارس، ساعت ۱۹: ۳۰ یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در محل تونل رزمجاه انفجاری رخ داد که سبب محبوس شدن شش نفر از کارگران در معدن شد.

پس از گذشت ۱۰ ساعت از حادثه انفجار، با تلاش نیرو‌های امدادی پیکر هر ۶ کارگر محبوس در عمق ۷۰۰ متری این معدن کشف شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار