استاندار ایلام:
یکسان سازی ارائه خدمات در نقاط شهری و روستایی از رویکردهای راهبردی دولت تدبیر و امید است.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 15 October 2015
استاندارایلام گفت:یکسان سازی ارائه خدمات در نقاط شهری و روستایی از رویکردهای راهبردی دولت تدبیر و امید است.

به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: هم اکنون خدمات بسیاری در نقاط روستایی همچون گازرسانی ، اجرای طرح های هادی و خطوط اینترنت در حال انجام است.
وی افزود: بدون شک ارائه خدماتی که منجر به درآمدزایی و افزایش رفاه اجتماعی برای روستاییان شود در ماندگاری آنان در روستاها و جلوئگیری از مهاجرت این قشر تولید کننده به شهرها بسیار تاثیرگذار است.
استاندار ایلام با اشاره به تدوین طرح های جامع تفصیلی شهرها یادآور شد: این طرح ها حتی الامکان باید در مناطق باشند که منجر به نابودی زمین های حاصلخیز کشاورزی نشوند.
مروارید در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح های متعدد زیربنایی و مدیریت شهری پرداخت و تاکید کرد: معاونت اقتصادی و مسوولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید دلایل توجیهی و میزان تاثیرگذاری این طرح ها را برای مردم و بویژه صاحب نظران دانشگاهی بیان کنند تا شهروندان و عموم از مزایای اجرای این طرح ها آگاهی بیشتری داشته باشند.
وی همچنین در خصوص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای گفت: رویکرد دولت در سال های آینده کم کردن این منابع مالی و استفاده از روش های مالی جایگزین همچون ارائه اوراق مشارکت ، بهره گیری از بازارهای پولی و صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی از طریق فاینانس است.
استاندار ایلام از اختصاص 500 میلیون دلار برای تقویت منابع آبی روستاها توسط هیات دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تزریق سهم استان بخشی از مشکلات آب روستاهای ایلام مرتفع شود.

مروارید اضافه کرد: پارسال از محل منابع بحران اعتبارات خوبی به استان تزریق شد که توانستیم بخشی از مشکلات زیرساختی شهرستان های آبدانان ، دهلران و دره شهر را برطرف کنیم.
نماینده مردم ایلام ، مهران ، سیروان ، چرداول ، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: 80 درصد اعتبارات در اختیار مسوولان وزارتخانه ها است که مدیران دستگاه های اجرایی استان باید با رایزنی و حضور مستمر در مرکز زمینه جذب اعتبارات ملی را برای تکمیل طرح های نیمه تمام فراهم کنند.
عمران علی محمدی یا اشاره به طرح های حوزه اربعین استان تاکید کرد: پروژه های متعددی در زمینه تردد زوار ، احداث پارکینگ ها و بهسازی و تعریض جاده های مسیر ایلام به مهران در دست اجراست که امیدواریم با سرعت بخشی در اجرای آنها شاهد بهره برداری از پروژه ها پیش از ایام اربعین باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد در دوران پسا تحریم زمینه جذب اعتبارات بیشتری به کشور و استان فراهم شده و شاهد رونق اقتصادی در حوزه های مختلف باشیم.
در این نشست طرح های تفصیلی شهرهای آسمان آباد ، موسیان ، سرابباغ مورد ارزیابی قرار گرفته و به تصویب اعضا رسید./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار