رئیس اداره پارک ملی توران شاهرود از مشاهده دو یوز در کریدور توران میاندشت خبر داد و گفت: رانندگان برای پیشگیری از تصادف با یوز، در این محدوده بااحتیاط تردد کنند.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 02 September 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مهر، علی اکبر قربانلو ضمن بیان اینکه جمعه گذشته دو قلاده یوزپلنگ در کریدور میاندشت توران مشاهده شده است، ابراز داشت: اکیپی از محیط‌بانان و همیاران محیط زیست به محل اعزام و این مشاهده به ثبت رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه متأسفانه تصادفات جاده‌ای در این محور منتهی به از دست دادن دو یوز طی سال جاری شده است، افزود: یکی از این یوز‌ها ماده و باردار بود و باعث شد نفس یوز در منطقه به شماره بیفتد.

رئیس اداره پارک ملی توران شاهرود بابیان اینکه یوز دیگری نیز طی همین سال جاری بر اثر بیماری تلف شد، ابراز داشت: همین آمار سال جاری به خوبی گواه این موضوع که باید برای حفظ یوزه‌ای موجود از حداکثر توان بهره گرفت و از تکرار تلفات یوز پیشگیری کرد.

قربانلو با بیان اینکه وضعیت تعداد یوز در بحران قرار گرفته است، تصریح کرد: متأسفانه سرعت اجرای مصوبات کمیسیون راه‌ها مبنی بر ایمن سازی محدوده تردد یوز بسیار کند است و این می‌طلبد تا از ظرفیت مردمی برای مشارکت در این راه کمک گرفته شود.

وی افزود: برای جلوگیری از تکرار این پیامد‌های تلخ از رانندگان عبوری رانندگان درخواست می‌شود در این محدوده با احتیاط و سرعت مناسب تردد کنند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار