رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌شمالی گفت: سهم خراسان‌شمالی از اعتبارات ملی بسیار کم و ناچیز است و استان در رتبه آخر جذب اعتبارات ملی قرار داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸ 29 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی بهزادفر، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: سهم خراسان‌شمالی از اعتبارات ملی بسیار کم و ناچیز است.

وی گفت: هم اکنون میزان برخوداری استان از این اعتبارات ۸ دهم است که خراسان‌شمالی در این موضوع در رتبه آخر قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌شمالی افزود: برای هدایت دستگاه‌های اجرایی به سمت پیگیری اعتبارات ملی، لیست تمام دستگا‌هایی که قابلیت جذب اعتبار ملی دارند احصا و در اختیار مدیران کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم سعی شده تا ارتباط نزدیکی بین مسئولین استانی با سازمان برنامه و بودجه برقرار شود که برگزاری نشست‌های مشترک از این دست قبیل امورات است.

بهزاد فر در ادامه از روند رو به کاهش نرخ تورم استان طی ۵ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: فاصله نرخ تورم خراسان شمالی با نرخ کشوری در حال کاهش است.

بهزادفر تصریح کرد: تورم ماهانه استان ۲.۲ ثبت شده که این عدد در کشور ۲.۴ بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌شمالی افزود: تورم نقطه به نقطه استان نیز ۴۰ است که در کشور این عدد بر روی ۳۹.۸ دهم قرار دارد.

بهزادفر افزود: تورم سالانه استان نیز عدد ۵۲.۹ را نشان میدهد این عدد در کشور ۴۶.۷ است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های کالایی بالا برنده نرخ تورم استان شناسایی و عوامل بالا بودن قیمت این کالا‌ها احصا شد؛ از سوی دیگر نظارت‌ها برای ثبات قیمت افزایش یافته است.

برچسب ها: بجنورد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار