پروژه آبرسانی به مجتمع تک روستایی ارمیان از توابع شهرستان میامی به همت بسیج سازندگی استان سمنان و با مشارکت آبفای این استان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱ 28 August 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، پیش از ظهر امروز هم‌زمان با گرامیداشت هفته دولت، آئین افتتاح پروژه آبرسانی به روستای ارمیان با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، علی‌اصغر خانی، نماینده مردم شهرستان‌های میامی و شاهرود در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و شهرستانی و خیران و عموم مردم روستای ارمیان برگزار شد.

علیرضا آشوری، فرماندار شهرستان میامی در این آیین، اعتبار این پروژه را بالغ‌بر ۲۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه مهم، بخش اعظمی از مشکلات حوزه آب آشامیدنی روستای ارمیان رفع شده و مردم این مناطق از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

محمد طاهری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: این پروژه در راستای توجه ویژه به تأمین آب آشامیدنی پایدار روستایی و تأکیدات استاندار سمنان بر محرومیت‌زدایی، امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ۳۳ پروژه آبفای استان سمنان با اعتباری بالغ‌بر ۲۶۲ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری در استان به بهره برداری می‌رسد که ۶ پروژه متعلق به شهرستان میامی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه این پروژه حدود ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۲ مخزن و ایستگاه پمپاژ دارد، ادامه داد: پروژه آبرسانی به روستای ارمیان با اعتباری بالغ‌بر ۲۳۰ میلیارد تومان از محل محرومیت‌زدایی ملی و طی ۱۸ ماه اجرایی شد.

طاهری بیان کرد: روستای ارمیان بالغ‌بر ۷۰۰ نفر جمعیت و نیاز به پنج لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی دارد و با اجرای این پروژه حدود چهار برابر نیاز آبی روستا تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به همت بسیج سازندگی استان سمنان به نمایندگی از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و مشارکت آبفای استان سمنان تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

برچسب ها: میامی ، سمنان ، آبرسانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار