استاندار لرستان گفت: امروز ۲۲۷۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان افتتاح شد. این تعداد شامل ۳۶۰ واحد مسکن مهر، ۶۰ واحد بازآفرینی شهری، ۱۷۱۰ مسکن روستایی و ۱۴۷ واحد خودمالکی است.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 27 August 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، فرهاد زیویار در آیین افتتاح ۲ هزار و ۲۷۷ واحد مسکونی در لرستان که همزمان با افتتاح یکصد هزار واحد در کشور به مناسبت هفته دولت انجام شد، اظهار کرد: امروز در استان لرستان ۲۲۷۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن افتتاح شد.

وی افزود: این تعداد شامل ۳۶۰ واحد مسکن مهر، ۶۰ واحد بازآفرینی شهری، ۱۷۱۰ مسکن روستایی و ۱۴۷ واحد خودمالکی است.

استاندار لرستان گفت: ۲۰۴ واحد مسکن مهر در خرم‌آباد، ۱۲۶ واحد بروجرد ۱۲۶ و ۳۰ واحد هم در نورآباد افتتاح شد.

زیویار در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کل نیاز استان در بحث تامین زمین نهضت ملی ۱۶۰۰ هکتار است، بیان کرد: تا اواخر بهار امسال استان در خصوص تامین زمین کارنامه خوبی نداشت، اما ظرف چند ماه گذشته تغییر و تحولات خوبی داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد زمین مورد نیاز تامین شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف چند ماه آینده بالاتر از سقف نیاز استان زمین تامین می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه ظرف چند ماه گذشته ۲۱۱ هکتار به زمین طرح ملی مسکن در استان اضافه شد، عنوان کرد: ۱۴۹ هکتار هم در دستور کار داریم، ۴۲۲ هکتار هم کار الحاق آن در حال انجام است، اگر این کار‌ها انجام شود زمین تامین شده به هزار هکتار می‌رسد.

زیویار گفت: نقطه اتکا ما در بحث تامین زمین نهضت ملی مسکن مذاکرات با مالکان محلی است که در حال انجام است.

وی با اشاره به همکاری بانک‌ها ظرف چند ماه گذشته هم گفت: همراهی بانک‌ها ظرف چند ماه گذشته قابل مقایسه با یک سال و نیم گذشته نیست، بانک‌ها در خصوص تسهیلات و انعقاد قرار داد واحد‌های روستایی ۷۹ درصد همراهی داشتند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت ۳۰۰ هکتار زمین نیاز داریم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و دغدغه ما تامین زمین بیشتر از نیاز استان هم در بحث جوانی جمعیت و هم نهضت ملی مسکن است.

برچسب ها: خرم‌آباد ، لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار