فرماندار ویژه ملایر خبر داد :در راستای جشن بزرگ احیای واحدهای تولیدی در نقاط مختلف کشور، امروز شاهد یک نمونه از احیای واحدهای تولیدی در شهرستان ملایر هستیم.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 14 August 2023

در راستای جشن بزرگ احیای واحدهای تولیدی در نقاط مختلف کشور، امروز شاهد یک نمونه از احیای واحدهای تولیدی در شهرستان ملایر هستیم.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : "سلمان اسماعیلی" معاون استاندار و فرماندار ملایر در جریان بازدید از مراحل تست و راه‌اندازی شرکت ذوب آهن آلیاژی و واحد نورد این شرکت با حضور سرمایه‌گذار و مدیریت جدید شرکت اظهار داشت: احیای واحدهای تولیدی راکد و بازگرداندن آنها به چرخه تولید یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم است که دولت برای آن برنامه‌ریزی دارد و با تمام توان آن را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد : پیرو سیاست‌های دولت سیزدهم، پیگیری‌های لازم با حمایت‌های استاندار همدان، برای احیای شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر انجام شد.

اسماعیلی بیان کرد : سابقه تولید شرکت ذوب و نورد آلیاژی ملایر ۲۰ سال است ،این شرکت در روزهای ابتدایی شروع به کار، تولید بالایی داشت.

نماینده عالی دولت در ملایر در ادامه گفت : این واحد بزرگ صنعتی با مشکلاتی مواجه شد و بدهی‌هایی به بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان و تعطیلی‌های مکرری که برای این واحد صورت گرفت، در نهایت یکی از چالش‌های بزرگ صنعتی استان و شهرستان شد.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : در راستای جشن بزرگ احیای واحدهای تولیدی در نقاط مختلف کشور، امروز شاهد یک نمونه از احیای واحدهای تولیدی در شهرستان ملایر هستیم که صدها میلیارد تومان قیمت روز این واحد است.

فرماندار ملایر افزود : با تلاش‌های صورت گرفته، یکی از سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت و معدن، در ملایر حاضر شد و مدیریت شرکت ذوب آهن را بر عهده گرفت و شاهد احیای این واحد بودیم.

اسماعیلی با اشاره به احیاء و راه‌اندازی مجدد، این واحد مطرح کرد : این مجموعه صنعتی جزو یکی از بهترین واحدهای کشور خواهد بود، محصولات باکیفیت در تُناژ بالا تولید و مجددا کارگران با حداکثر ظرفیت به کار بر می‌گردند و شاهد روزهای خوب این صنعت بزرگ در ملایر خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد : مواد اولیه لازم برای تست و راه‌اندازی مجدد این واحد خریداری شده و به سرعت طی هفته‌های آینده با حداکثر ظرفیت تولید خواهد کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد : با سرمایه‌گذار جدید توافق کردیم که سرمایه‌گذاری مجدد برای طرح توسعه شکل گیرد و چند هزار میلیارد تومان برای طرح توسعه و تکمیل خط تولید سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

وی عنوان کرد : با تمام توان در کنار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هستیم، آنها نیز باید سهم خود را در رونق و توسعه تولید ایفا کنند.

ایجاد اشتغال پایدار در استان و شهرستان ملایر هدف اصلی مجموعه ذوب آهن آلیاژی ملایر

"اکبر ساریخانی" سرمایه‌گذار و مدیریت جدید شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر نیز با بیان اینکه سابقه فعالیت این مجتمع به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد، بیان کرد : در یکی ۲ هفته اخیر با خرید، فروش و توافقی که با مالک اصلی شرکت اتفاق افتاد،، مدیریت و ادامه کار به مجموعه ما واگذار شد.

وی اظهار کرد : این مجموعه شامل واحد ذوب و نورد است که کلاف و میلگرد با ظرفیت اسمی ۲۰۰ هزار تن در سال تولید می‌کند.

ساریخانی تصریح کرد : در حال حاضر این واحد کمتر از ظرفیت اسمی تولید می‌کند و در صدد هستیم به تولید اصلی و ظرفیت اسمی برسیم.

مدیریت جدید شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر اعلام کرد : در حال حاضر ۱۰۵ نفر مجدد مشغول به کار شدند و در قسمت نورد به کار خود ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد : برنامه مدیریت جدید با حمایت مدیران استان و شهرستان ملایر این است که بتوانیم علاوه بر واحدهای ذوب و نورد مجتمع، برنامه تولید آهن اسفنجی را نیز اجرایی کنیم.

ساریخانی خبر داد : با برقرار شدن ارتباط با قسمت‌های بالادستی چرخه فولاد، بتوانیم زنجیره تولید فولاد از معدن تا محصول نهایی آهن را تکمیل کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت : در عین حال تکمیل زنجیره فولاد و ایجاد اشتغال پایدار در استان و شهرستان ملایر، هدف اصلی این مجموعه است.

شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر در ۲۵ کیلومتری محور ملایر به بروجرد واقع شده است و سالانه قادر به تولید ۱۰۰ هزار تن شمش فولاد و ۲۰۰ هزار تن میلگرد در شرکت نورد زاگرس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار