شهردار کرمانشاه:
شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه ۵۰۰ نفر کمبود نیرو دارد در حالی که به ازای هر هزار نفر جمعیت باید ۶ نفر (۴ کارگر و ۲ پرسنل) در شهرداری فعال باشد.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ 13 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نادر نوروزی پیش از ظهر امروز (۲۲ مرداد ماه) در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: انجام برنامه‌های جامع و منسجم می‌تواند تحول اساسی برای شهر کرمانشاه ایجاد کند.

وی افزود: اما این امر در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد به این دلیل که شهر کرمانشاه یازده هزار هکتار است و از لحاظ حمل و نقل تاکسی‌ها و آب سطحی با مشکل مواجه است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: هفت هزار تاکسی در کرمانشاه وجود دارد که عمدتا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند با این وجود در تاکسیرانی و اتوبوسرانی نظام آی.تی.اس (سامانه هوشمندی که نشان دهد تاکسی‌ و اتوبوس‌ در کجا قرار دارند و نشان دهد اتوبوس ها کجا قرار دارند و در چه فاصله زمانی مسافر را به مقصد می‌رسانند) را طراحی کردیم و نرم افزار آن درحال آزمایش است.

وی بیان کرد: شهربازی نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و در عرض ۶ ماه راه اندازی نمی‌شود، فاز اول یا صفر هر پروژه طراحی آن است که موضوع مالکیت، طراحی، خرید دستگاه‌ها انجام شده و داوطلب سرمایه گذاری دارد که تولید کننده دستگاه‌های شهربازی است.

 

فعالیت چهار هزار و ۴۲۵ نفر در شهرداری کرمانشاه

 

وی گفت: بنا به نظر میراث فرهنگی افتتاح تله‌کابین متوقف شده که وزیر کشور هم منطقه تله‌کابین را مشاهده کرده و باید میراث فرهنگی نظریه نهایی را برای شهرداری صادر کند که این بتوان این پروژه را اجرایی کرد.

نوروزی عنوان کرد: پارک سراب قنبر حدود ۱۰ هکتار درخت‌کاری آن انجام شده که خوشبختانه تفاهم نامه‌ای با مدیرکل منابع طبیعی امضا شده که ۳۱۶ هکتار را به ما ارائه بدهند تا پارک جنگلی و پیست موتور سواری و اتومبیل‌رانی را در آن احداث کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت بازیافت زباله در شهر کرمانشاه نسبت به شهرهای دیگر در قسمت بهسازی و بازیافت زباله بهتر است که باید توجه داشت هر شخص ۷۵۰ گرم زباله تولید می‌کند که در مجموع ۷۵۰ تن زباله در کرمانشاه وجود دارد.

وی گفت: سرقت از تجهیزات شهری به علت افزایش قیمت فلزات و سازه‌های فلزی است که درحال حاضر برای جلوگیری از سرقت، صندلی آجری جایگزین صندلی‌های فلزی شده است.

نوروزی بیان کرد: در چهار معبر پیشرفت فیزیکی خوبی حاصل شد از جمله پشت محله جعفرآباد با پیشرفت ۶۰ الی ۷۰ درصد، معبری که شهرک امام را به شهرک مهدیه متصل می‌کند با پیشرفت ۷۰ درصد، معبری که در سراب قنبر وجود دارد که انتهای زیباشهر را به شهرک صادقیه متصل می‌کند و معبری که در انتهای بلوار الهیه قرار دارد که دارای پیشرفت ۵۰ درصدی است.

این مسئول گفت: ۱۰۸ دستگاه اتوبوس را خریداری شده که ۴۰ دستگاه تحویل داده شده و ۳۰ دستگاه دیگر شهریور تحویل داده می‌شود و در حال حاضر شهرداری کرمانشاه در حال استخدام و آموزش رانندگان اتوبوس است که بعد از جذب به آن‌ها اتوبوس داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۲ خط اصلی برای اتوبوس‌ها در شهر وجود دارد که یکی خط شمال به جنوب و دیگری خط شرق به غرب است که این ۲ خط بسیاری از نیازهای شهروندان را تامین می‌کنند.

رکورد عمرانی پروژه میدان سپاه کرمانشاه در هشت ماه

وی در خصوص پروژه میدان سپاه افزود: پروژه میدان سپاه شامل ۲ پل و هر کدام به طول ۵۶۰ متر است که زمان متعارف برای اجرای این پروژه ۲۴ ماه است که شهرداری کرمانشاه در کمترین زمان ممکن یعنی در هشت ماه به اتمام خواهد رسید.

نوروزی عنوان کرد: برای توازن خدمات شهرداری به شهروندان چند کار در نظر گرفته شده که به عنوان مثال می‌توان به توجه شهرداری به حاشیه‌های شهر و محلات محرومی چون چمن و آقاجان و حضور در مسجد جهت پاسخگویی و برطرف کردن مشکلات مردم اشاره کرد.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: در کرمانشاه با مسئله خرده فرهنگ‌ها مواجه هستیم که از دلایل آن می‌توان به مهاجرت به علت جنگ یا شرایط اقتصادی که در کرمانشاه بیشتر اتفاق می‌افتد اشاره کرد.

وی گفت: اهداف شهرداری کرمانشاه یکی بحث مستندسازی و هویت کرمانشاهی برای فرهنگسازی است و یکی هم مسئله سبک زندگی در شهر است که بخشی از آن حقوق شهروندی محسوب می‌شود که در این بخش مشکلاتی از قبیل ساخت و سازهای غیرمجاز و مسائل دیگر وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت آسفالت استان اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ هزار تن آسفالت در کرمانشاه اجرا کرده‌ایم که شامل ۱۰۳ خیابان و بیش از هزار کوچه آسفالت شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال نیز همین طرح راه برای مناطقی که نیاز به آسفالت دارند اجرا کرده‌ایم که حدود ۴۰ درصد شهر در پایان کار آسفالت است و زمان پایان این کار بستگی به شرایط جوی استان دارد.

عزیزی بیان کرد: خروجی شهرک پردیس که در دستور کار قرار دارد چون شهرک پردیس یک پروژه ورودی و خروجی داشت و باعث گره ترافیکی در میدان آزادگان بود که با پیگیری‌های لازم شاهد کاهش بار ترافیکی میدان آزادگان شده‌ایم.

وی در خصوص آسیب پذیری کاجستان پارک شرقی تاکید کرد: کاجستان پارک شرقی با توجه به درختان کهن‌سالی که دارد متاسفانه یک نوع بیماری که یک آفت زیر پوست درخت کاج شروع به رشد می‌کند و در نهایت درخت را از بین می‌برد و ما به دلیل اینکه این بیماری به درختان دیگر سرایت نکند مجبور به قطع چند درخت شدیم که بسیار تاسف‌بار بود.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل با بهترین متخصص گیاه پزشکی که در این حوزه تخصص داشت صحبت کردیم و یه سری راهکارها برای این مشکل پیدا کردند که این بیماری به درختان دیگر سرایت نکند.

وی گفت: در انتهای پارک شاهد ما یک طرح ایجاد مرکز تفریحی یا پارک برای بانوان داریم که در آنجا زمین‌های مختلف ورزشی و ۲ سالن مورد نیاز برای برگزاری نمایشگاه مد و لباس تاسیس کنیم که ویژه بانوان باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: ملاک کلانشهر بودن یک شهر جمعیت بیش از یک میلیون نفر است که طبق اخرین سرشماری جمعیت استان کرمانشاه یک میلیون و ۳۵ نفر است و به لحاظ آماری جمعیتی کلانشهر محسوب می‌شود.

نوروزی ابراز کرد: شهرداری‌ها از لحاظ مالی مستقل هستند و ما بودجه دولتی نداریم آنچه که شهرداری در شهر هزینه می‌کند از خود شهروندان گرفته می‌شود و هرچه قدر گردش مالی شهر بیشتر باشد درآمد شهرداری بیشتر است.

وی بیان کرد: در مورد مشاغل مزاحم بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری تایین تکلیف کرده اینا باید فعالیتشان متوقف شود و مشکل اصلی که در مورد مشاغل مزاحم در کرمانشاه داریم چند مورد است شامل مغازه ‌های بازیافتی است که در مناطق جعفرآباد و آقاجان احداث شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در مورد پاساژ فیروزه که سال‌ها است رها شده زمینی است به وسعت ۷ هزار متر مربع و ۵۷ هزار متر ساختمان در نقطه‌ای در شرق که نکته قابل توجهی است و پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی دوباره ساخت این پاساژ صورت گرفته است.

 

تخلیه ۵۰ میلیون تن نخاله در سال گذشته در کرمانشاه

 

وی گفت: یکی از مشکلات ما در مورد منظر شهری موضوع نخاله است در سال‌های گذشته ۵۰ میلیون تن نخاله درون شهر کرمانشاه خالی شد که ما هنوز در حال جمع آوری نخاله هستیم و محل تخلیه نخاله نداریم.

وی تاکید کرد: یکی از کارهایی که شهرداری انجام می‌دهد انجام ورزش صبحگاهی در پارک‌ها و برگزاری راهپیمایی‌ها است و در حوزه ورزش قهرمانی شهرداری کمک‌های زیادی انجام داده از جمله در اختیار قرار دادن اتوبوس حمل و نقل، تامین هزینه برای شرکت در مسابقات میزبانشان بوده‌ایم محل اقامتشون را مهیا کرده‌ایم جوایز تهیه کرده‌ایم و از قهرمانان ورزشی تجلیل کرده‌ایم.

نوروزی اذعان کرد: ما در سازمان سرمایه‌گذاری برای حوزه گردشگری نزدیک ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح تهیه کرده‌ایم که این طرح‌ها مصوب شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲ عدد سیتی‌ سنتر و مجتمع تجاری بزرگ که جنبه گردشگری دارد طرحشان را تهیه کرده‌ایم و یک تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص با یک سرمایه‌گذار خارجی که از عراق امده بود امضا کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: طرح دیگری که در حوزه گردشگری داریم ایجاد سرای سنتی است، ما ۸۰ هزار میلیاد ریال طرح داریم که به نوعی جنبه گردشگری دارد.

وی در خصوص پله برقی‌های پل عابر پیاده در استان تصریح کرد: برای پل‌هایی که دارای پله برقی هستند یک سرمایه‌گذاری واگذار شده است که در حال تعمیر پله برقی‌های فرسوده است و برای راه اندازی پله‌برقی‌ها و تهیه قطعاتش نیازمند چندین میلیارد هزینه است که این هزینه را باید آن فرد سرمایه‌گذار تامین کند و علت توقف پله های برقی در استان موضوعی بوده که برای پیمانکار پیش آمده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار