رییس ستاد انتخابات استان گلستان گفت با گذشت سه روز از آغاز پیش نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، ۳۳۱ نفر در این استان مدارک هویتی خود را در پنجره واحد وزارت کشور ثبت کردند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 10 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از ایرنا، سیدعلی مهاجر روز پنجشنبه  افزود: از این تعداد، ۲۹۸ نفر مرد و ۳۳ نفر زن هستند.

وی با اشاره به مدرک تحصیلی افراد ثبت نامی گفت: ۴۸ نفر با مدرک دکتری، ۲۳۸ نفر کارشناسی ارشد و ۱۰ نفر با مدارک حوزوی هستند.

رییس ستاد انتخابات گلستان یادآور شد: ۵۴ درصد افراد ثبت نام شده در این سامانه معادل ۱۷۹ نفر در سنین ۳۰ تا ۴۵ سال هستند.

مهاجر درخصوص تعداد افراد ثبت نام شده در هر حوزه انتخابیه استان، گفت: در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ۱۲۷ نفر، گنبدکاووس ۴۰ نفر، علی آباد کتول ۲۷ نفر، رامیان و آزادشهر ۳۳ نفر، کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان ۵۶ نفر و در حوزه انتخابیه شهرستان‌های مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش ۴۸ نفر اقدام به بارگذاری مدارک هویتی خود در سامانه کرده‌اند.

وی تاکیدکرد: مدت زمان پیش ثبت نام تا روز یکشنبه ۲۲ مرداد بوده و داوطلبان برای بارگذاری مدارک هویتی خود در این سامانه باید از ساعت هشت صبح لغایت ۱۸ عصر اقدام کنند و طبق اعلام وزیر کشور تمدید بود.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵، تعداد یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت دارد.

این استان دارای ۱۴ شهرستان است که ۶ حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی با هفت کرسی از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا با مرکزیت گرگان دارای ۲ نماینده است.

حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان با مرکزیت کردکوی، حوزه انتخابیه علی‌آبادکتول و فندرسک به مرکزیت علی‌آبادکتول، حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر به مرکزیت رامیان، حوزه انتخابیه گنبدکاووس و داشلی‌برون با مرکزیت گنبدکاووس و حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مرکزیت مینودشت نیز پنج حوزه انتخابیه گلستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه یک کرسی دارند.

استان گلستان نیز در مجلس خبرگان رهبری دارای ۲ نماینده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار