مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مشخصات نزدیک به ۲۰۰ خبرنگار در استان به ثبت رسیده است که در این میان حدود ۵۰ خبرنگار به صورت دائم مشغول فعالیت در این عرصه هستند.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 10 August 2023

به گزارش تابناک چهار محالو بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی چهارشنبه ۱۸ مردادماه در نشست معارف اسلامی مدیران چهارمحال و بختیاری که در سالن جلسات دفتر نماینده، ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد برگزار شد، گفت: در رویداد‌های فرهنگی و هنری قرار گرفته در تقویم اجرایی، تحقق موضوعاتی، چون جهاد تبیین، هویت ملی، دینی و انقلابی، خانواده و نشاط اجتماعی مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه علاوه بر این موارد، مسئله اقتصاد فرهنگ و هنر و تولیدات فرهنگی نیز به‌صورت ویژه در برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۲ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دنبال می‌شود، افزود: با توجه به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهارمحال و بختیاری در اواخر تیرماه امسال، امید می‌رود روند اجرایی برنامه‌ها سرعت بیشتری گرفته و در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان نیز با جذب اعتبارات جدید، شرایط اجرای برنامه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری بهبود یابد.

وی در ادامه توجه به احیای بسیاری از رویداد‌های فرهنگی و هنری در تقویم اجرایی این اداره کل را مهم دانست و گفت: تلاش‌ها بر انجام کار‌های اثرگذار فرهنگی در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد که بر همین اساس تاکنون برنامه‌هایی، چون کنسرت نمایش دل‌آرام، نمایشگاه علوم قرآنی، جشنواره اقوام، جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین در استان اجرا شده است.

احمدی استقبال عمومی از این برنامه‌ها را از اتفاقات خوب این رویداد‌ها بیان کرد و یادآور شد: رویداد یک روزه سلام فرمانده در چهار شهرستان استان توانست نزدیک به ۱۵ هزار مخاطب را به خود جذب کند و درخشش محبت به امام عصر (عج) را در برابر هجوم سنگین جنگ ترکیبی رسانه‌ای به رخ بدخواهان بکشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه در تمامی برنامه‌های اجرایی تلاش می‌شود رویکرد عدالت محوری و توجه به ظرفیت همه شهرستان‌ها رخ هد، تصریح کرد: این رویکرد تحولی، تاکنون توانسته است به افزایش عمق اثرگذاری رویداد‌های فرهنگی و هنری استان کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه هویت و پاسداشت زبان فارسی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مصادیق هویت‌بخشی است، گفت: تدوین برنامه‌ها با هدف ارتقای این مؤلفه از اولویت‌های فرهنگی این اداره کل در ۲ سال اخیر است.

احمدی با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار نیز یادآور شد: بر اساس آمار بانک‌های اطلاعاتی مشخصات نزدیک به ۲۰۰ خبرنگار در استان به ثبت رسیده است که در این میان حدود ۵۰ خبرنگار به صورت دائم مشغول فعالیت در این عرصه هستند.

وی افزود: سیاست قطعی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت کمی و کیفی حوزه رسانه به عنوان یک سرمایه ارزشمند در همه مناطق استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به امکانات زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر در استان، گفت: در مناطق مختلف حداقل‌های زیرساختی وجود دارد و این زیرساخت‌ها در دیگر مناطق نیز با حمایت دولت در حال شکل‌گیری است که با تهیه بسته بهبود زیرساخت‌ها پس از سفر وزیر به استان، انتظار می‌رود تا پایان دولت سیزدهم، اتفاقات خوبی در این حوزه روی دهد.

احمدی در ادامه سرانه آموزش هنر در استان را با توجه به آمار جمعیتی مخاطبان مطلوب دانست و بیان کرد: با این وجود تلاش می‌شود پوشش آموزش‌ها به حداکثر ممکن ارتقا یابد و عدالت آموزش هنر نیز در تمامی مناطق برقرار شود.

وی در پایان با تأکید بر استفاده بهینه از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: این کانون‌ها با پراکندگی در تمامی مناطق استان می‌توانند پایگاه‌های مناسبی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه در حوزه جوانان و نوجوانان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار