کد خبر: ۱۱۱۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 08 August 2023
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار از پیش بینی تولید 81 هزار تن شلتوک برنج در شالیزاهای این شهرستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، عبدالله رحیمی با اشاره به آغاز برداشت خوشه‌های طلایی برنج در اراضی شالیزاری شهرستان جویبار، گفت: برداشت شلتوک برنج از 12 هزار و 500 هکتار شالیزار این شهرستان آغاز شد.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه برای برداشت محصول از این اراضی از 635 دستگاه ماشین مخصوص برداشت برنج استفاده می‌شود، افزود: 74 درصد شالیزارهای این شهرستان ارقام محلی هاشمی و طارم و 26 درصد مابقی ارقام پرمحصول کشت شد.

 

وی با اشاره به اینکه برداشت محصول برنج در جویبار آغاز شد و تا پایان مرداد ادامه دارد، گفت: پیش بینی می شود 81 هزار تن شلتوک برنج در این شهرستان تولید شود.

 

این مسؤول  تعداد واحدهای شالیکوبی این شهرستان را 35 کارخانه مدرن و صنعتی و 3 کارخانه سنتی و قدیمی اعلام کرد و افزود: در  کارخانه‌های شالیکوبی علاوه بر تبدیل شلتوک‌های تولیدی کشاورزان جویباری، شلتوک شالیزارهای شهرهای همجوار نیز به برنج سفید تبدیل می‌شود.

 

وی بیمه شالیزارهای منطقه را در برابر حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل، سرما، طوفان، بادهای گرم و خشکسالی بسیار موُثر دانست و گفت: سال‌ زراعی امسال 3 هزار و 504 هکتار از شالیزارهای این شهرستان در برابر این حوادث بیمه شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار