رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: چهار هزار و ۱۸۷ وسیله نقلیه موتوری رسوبی و غیررسوبی در توقفگاه‌های شهرستان شاهرود و دامغان وجود دارد که لازم است با هماهنگی بین بخشی به سرعت ساماندهی و تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 07 August 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبداللهی روز دوشنبه در جریان بازدید از پارکینگ‌های وسایل نقلیه در شهرستان‌های شاهرود و دامغان در نشست ساماندهی خودرو‌های این پارکینگ‌ها، افزود: تعداد ۲ هزار و ۹۲۳ وسیله نقلیه و تعداد یکهزار و ۲۶۴ مورد موتورسیکلت و خودرو رسوبی و غیررسوبی و در مجموع چهار هزار و ۱۸۷ مورد وسیله نقلیه موتوری تعیین تکلیف قانونی شد.

رییس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر ساماندهی به قید تسریع پارکینگ‌ها و محل نگهداری خودرو‌های توقیفی، در اجرای دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه، به مدت ۵ ساعت از محل نگهداری وسایل نقلیه توقیفی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان بازدید کرد.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: با توجه به دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه صادره از سوی رییس قوه قضائیه و به منظور حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت المال، بازدید از پارکینگ‌های نگهداری وسایل نقلیه توقیفی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان انجام شد.

وی ادامه داد: وسایل نقلیه توقیفی ناشی از اعمال قوانین از قبیل قانون مجازات اسلامی، قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، قانون امور گمرکی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده که تسریع در ساماندهی آن وسایل نقلیه و نحوه نگهداری آن ها، پیگیری می‌شود.

عبدالهی با اشاره به بخشی از تکالیف ضابطین عام در این دستور العمل افزود: توقیف وسایل نقلیه توسط مأمورین جزء در موارد مصرح قانونی و یا برابر دستور مقام قضایی ممنوع است.

رییس کل دادگستری استان سمنان، با دعوت از مسئولان متولی این دستورالعمل شامل معاون قضایی رییس کل، رییس پلیس راهور استان، مدیران راه و شهرسازی شرق استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و مسئولان قضایی، اجرایی و انتظامی و راهور شهرستان‌های شاهرود و دامغان، گفت: با کارگروهی که در استان سمنان در خصوص ساماندهی این توقفگاه‌ها طبق دستورالعمل، تشکیل شده و با بازدید میدانی بعمل آمده، باید دستگاه‌های مسئول ظرف مهلت سه ماه آینده نسبت به تسطیح محوطه، ساماندهی، تفکیک، نگهداری صحیح از وسایل نقلیه اقدام کنند.
منبع/ایرنا

برچسب ها: سمنان ، دامغان ، شاهرود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار