مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: امسال ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار راس دام استان علیه بیماری‌ها واکسینه شدند.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 06 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جلوخانی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: از ابتدای امسال ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) و ۱۳۴ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز واکسینه شدند. واکسیناسیون بیش از ۲ میلیون دام در استان قزوین

وی افزود: واکسن آبله، بروسلوز و طاعون نشخوارکنندگان کوچک از جمله واکسن‌های تزریقی به دام‌ها بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: واکسیناسیون دام‌ها رایگان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: همچنین در این مدت ۳۸۰ هزار راس دام سبک و ۱۸۹ هزار راس دام سنگین در استان به صورت بهادار از سوی بخش خصوصی واکسینه شدند.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین سه هزار و ۷۳۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری به طور رایگان واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۱۲۸ میلیون دُز واکسن طیور مرغداری‌های صنعتی و سنتی در استان طی سال جاری علیه بیماری‌های پرندگان تزریق شد.

جلوخانی گفت: همچنین امسال ۱۲۸ میلیون دُز واکسن در مرغداری‌های صنعتی و ۲۴۵ هزار دُز در مرغداری‌های سنتی (روستایی) تزریق شد.

وی اظهار کرد: دامپزشکان استان قزوین به منظور پیشگیری از بروز بیماری در مرغداری‌ها ۱۳ هزار مورد نمونه برداری جهت آزمایش از این مکان‌ها داشتند.

این مسوول با بیان اینکه هزار و ۴۳۰ مورد مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مزارع پرورش مرغ صنعتی قزوین به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در همین رابطه چهار میلیون دُز واکسن علیه این بیماری بین طیور موجود در مرغداری‌های استان تزریق شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین افزود: با پایش‌های بهداشتی انجام شده خوشبختانه هیچ موردی از ابتلای طیور به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در سالیان گذشته خسارات هنگفتی را به صنعت مرغداری و امنیت غذایی جامعه وارد کرد، مشاهده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار