ئیس کل دادگستری استان سمنان خواستار رسیدگی فوری به پرونده سوء قصد کنندگان به وکیل دادگستری و ضارب محیط بان شاهرودی شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 06 August 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمد جعفر عبدالهی روز گذشته ۴۱ مرداد و در پی وقوع حوادث متعدد در شهرستان شاهرود در چند روز اخیر در جلسه فوق العاده شورای تامین که با دعوت رئیس کل دادگستری استان سمنان و با حضور امام جمعه شهر شاهرود، فرماندهی فراجا استان و اعضای شورای تامین و حوزه قضایی در سالن جلسات دادگستری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: این نشست به منظور حفظ امنیت روانی مردم و جامعه و با هدف برخورد قانونی با متخلفین برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به هدف از برگزاری این جلسه گفت: متاسفانه در روزهای گذشته اتفاقات مختلفی در حوزه قضایی شاهرود به وقوع پیوسته که بایستی، لذا باید ضمن رعایت آرامش عمومی جامعه با موثرین و مجریان وقوع آن حوادث برخورد قانونی و قاطع بعمل آید. 

عبدالهی  ادامه داد: دستگاه قضایی صیانت و حفاظت از حقوق مردم و جامعه را امری ضروری و مهم می داند و ضمن تاکید بر ، برابری همه در قبال قانون، چنانچه اشخاص با عدم کنترل هیجانات و یا از روی قصد و نیت عامدانه آرامش عمومی را جریحه دار کنند برابر موازین قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرن۰شان کرد: جرائم مخل امنیت روانی مردمدارای مصادیق گوناگونی است . برخورد با این جرائم و توجه به دغدغه آحاد جامعه بویژه افراد ارزشی و انقلابی مطالبه دستگاه قضایی از مسئولان دخیل در این موضوعات است.

عبدالهی افزود: نباید ضریب امنیت استان سمنان لطمه ببیند، سریعاً ضاربین حادثه پارک بلوار و سوء قصد کنندگان به وکیل دادگستری و عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شاهرود و ضارب محیط بان شناسایی و دستگیر و به عمل وی رسیدگی شود.

وی ، تاکید کرد: عوامل وقوع حوادث روزهای گذشته شناسایی و بدون اغماض به مراجع قضایی صلاحیت دار معرفی و مجازات بازدارنده برای آنان صادر گردد.

عبدالهی گفت: نهادهای مسئول رصد و پایش فعالیت های فعالان فضای مجازی را ادامه ، کنترل و در صورت نیاز ، با کسب دستور مقامات قضایی نسبت به منع قانونی فعالیت مجازی آن دسته از فعالان مجازی که قصد صدمه به امنیت روانی مردم دارند، اقدام کنند.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی نمی گذارد جان، مال و امنیت اجتماعی جامعه مورد تعرض قرار گیرد و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه به اصحاب رسانه توصیه کرد: رسانه های محلی و اصحاب اطلاع رسانی سعی کنند در اطلاع رسانی این گونه مسائل یار و یاور نهادهای امنیت آفرین بوده و با مدیریت عملکرد خویش، امید و وحدت را بیش از پیش به جامعه منعکس و از وقوع رفتار های هنجار شکن و التهاب آفرین خودداری کنند.
منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار