رئیس کل دادگستری استان سمنان ضمن تاکید بر لزوم برخورد بی اغماض با عامل یا عوامل مرگ کارگر فولادسازی، خواستار بررسی ابعاد مختلف مرگ کارگر شاهرودی در یکی از کارخانه‌های این شهر شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ 04 August 2023

به گزارش تابناک سمنان به نقل از ایسنا، محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان ۱۳ مردادماه و به دنبال مرگ حین کار یک کارگر فولادسازی شاهرود از دادستان عمومی و انقلاب شاهرود خواست، ابعاد مختلف این حادثه دلخراش را در چارچوب قانون بررسی و پیگیری کند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان در این دستور خود ضمن عرض تسلیت به خانواده اسماعیل عرب اسدی، کارگر ۴۰ ساله‌ای که بر اثر این حادثه جان باخته؛ اظهار کرد: پس از بروز حادثه دلخراش و تلخ حین کار برای کارگر جوان در شرکت فولاد شاهرود و ضمن ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان و خانواده ارجمند عزادار، دستورات قانونی لازم برای تعیین علت وقوع این حادثه صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در مکاتبه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب شاهرود دستور داد تا با قید فوریت، ترتیبی اتخاذ کند که مقامات قضایی صالح در محل وقوع حادثه حاضر شوند.

در دستور عبدالهی خطاب به دادستان شاهرود آمده است: همچنین می‌بایست شخصاً با دعوت از کارشناسان ایمنی محیط کار و بیمه ضمن بررسی ابعاد وقوع این حادثه، دیگر بخش‌های غیرایمن آن واحد صنعتی شناسایی و ایمن سازی شود و در صورت عدم امکان ایمن سازی از ادامه فعالیت آن بخش ممانعت قانونی به‌عمل آید.

وی با تأکید بر اینکه حفظ ایمنی و امنیت محیط کار و کارگری از وظایف ذاتی و مهم کارفرمایان است اضافه کرد: البته دستگاه قضایی به حفظ جان و امنیت محل کار کارگران حساس بوده و نباید با سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی و نظامات کاری به خطر بیفتد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: در صورتی که در حادثه فوت کارگر کارخانه فولاد شاهرود قصوری اتفاق افتاد، برخورد قانونی و بدون اغماض دستگاه قضایی اعمال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته یک کارگر کارخانه فولاد شاهرود بر اثر وقوع حادثه، جان به جان آفرین تسلیم کرد؛ این کارگر که مردی حدودا ۴۰ ساله به نام "اسماعیل عرب اسدی" بود حین رفع نقص فنی در یکی از جرثقیل‌های سقفی که درون سوله این واحد صنعتی، ارتفاعی حدود ۱۶ متر داشت، دچار حادثه شد و جان باخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار