نماینده، ولی فقیه زنجان در استان با اشاره به فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل جهاددانشگاهی، اذعان کرد: این سازمان با اندیشه بلند امام خمینی (ره) و در راستای پیشرفت و ارتقای فرهنگی و علمی کشور ایجاد شد و هم اکنون نیز با بهره‌گیری از دانش در عرصه‌های مختلف خدمات علمی و نوآوری و تحقیقاتی زیادی در جهاددانشگاهی انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 04 August 2023

به گزارش تابناک زنجان به نقل از ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۳ مردادماه) در خطبه‌های نمازجمعه زنجان با اشاره به ۱۴ مردادماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اظهار کرد: در فرهنگ تمام انبیا کرامت انسانی جایگاه برجسته‌ای دارد؛ همانا در قرآن‌کریم آمده است که به بنی‌آدم کرامت بخشیدیم؛ از اینرو سنت و اصل قرآن نیز بر همین مبنا است.


وی افزود: آنانی که دم از حقوق بشر می‌زنند و صدایشان از همه بلندتر است هیچ ارزشی به حقوق بشر انسانی قائل نیستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حقوق بشر آمریکایی و نقض آن، بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی‌ها را باید در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو و زندان‌های متعدد دیگری از این قبیل جست‌وجو کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ۶۰ سال نسل‌کشی در فلسطین، جنگ ویتنام، سلاح‌های شیمیایی صدام، ادامه داد: ایشان این موارد را نقض کامل حقوق بشر توسط آمریکایی‌ها عنوان کردند و فرمودند آمریکایی‌ها سال‌ها کشتار گوناگون در افغانستان و پاکستان و شکنجه‌های غیرقانونی داشتند و اذعان می‌کردند مدافع حقوق بشر و کرامت انسانی هستند.


امام‌جمعه زنجان با اشاره به سخنان امام (ره) که آمریکا از شما هم نفت و هم نفع می‌خواهد، بیان کرد: ۱۵ مرداد سالروز بمب‌باران ناجوان‌مردانه هیروشیمای ژاپن توسط بمب‌افکن‌های اتمی آمریکا مصداق بارز نقض حقوق بشر است که این اتفاق‌ها و اثرات این فاجعه هنوز در بین مردم منطقه باقی است.

نماینده، ولی فقیه زنجان در استان با اشاره به فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل جهاددانشگاهی، اذعان کرد: این سازمان با اندیشه بلند امام خمینی (ره) و در راستای پیشرفت و ارتقای فرهنگی و علمی کشور ایجاد شد و هم اکنون نیز با بهره‌گیری از دانش در عرصه‌های مختلف خدمات علمی و نوآوری و تحقیقات زیادی در جهاددانشگاهی انجام شده است.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار، تشریح کرد: خبرنگاری شغلی عالی است و خبرنگاران در ایجاد بصیریت و نشان دادن راه‌های روشن نقش اساسی دارند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: "خبرنگاری آگاه‌سازی، ایجاد بصیرت و نشان دادن نیات سو دشمن است؛ اما دشمنان چه می‌کنند؟! خبر‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن و بزرگ نشان دادن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن و انکار محسنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری دشمنان ملت ایران است. "

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به جوانان تاکید دارند که پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی دشمن باشند، افزود: جوانان بایستی آگاه باشند و این تکلیف و فرمان است و بدانید آمریکا و رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل دلسوز ما نیستند.


امام‌جمعه زنجان با تاکید بر آگاهی و بصیرت نسل جوان، با اشاره به روز ۱۸ مرداد "بزرگداشت شهدای مدافع حرم و اسرا و مفقودان"، تصریح کرد: زنجانی‌ها چه در دوران دفاع‌مقدس و چه در عرصه‌های پیروزی انقلاب اسلامی خوش درخشیدند.

وی ضمن تشکر از بصیریت و هوشیاری مردم زنجان علی‌الخصوص در دهه محرم، ابراز کرد: نقشه دشمنان نقش برآب شد که در این راستا مبلغان دینی، شعرا و مادحان، هیئت‌های مذهبی، بیش از همه مردم نقش داشتند، دشمنان با انواع ابراز‌ها به میدان آمدند و مردم متوجه توطئه و هدف دشمنان شدند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به تبلیغات شبانه‌روزی دشمنان، ایجاد کمپین‌ها علیه برگزاری مراسمات محرم و حضور مردم و حتی برخی عملیات‌های خرابکارانه، خاطرنشان کرد: دشمن از هر جا که ضربه بخورد از آن‌جا وارد می‌شود؛ دشمنان از امام حسین (ع) سیلی خوردند، ولی با ایجاد شبکه‌های تروریستی، خانه‌های تیمی و تهیه سلاح‌های گرم و سرد قصد ایجاد عملیاتی در این ایام داشتند و گزارش شد که جای‌گذاری ۴۳ بمب با قدرت تخریبی بالا در هیئت‌های بزرگ از برنامه دشمنان بود، ولی غافل بودند که این مملکت صاحب دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار