رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد: ۱۶ هزار دز واکسن سرخک به اتباع خارجی در خراسان رضوی تزریق شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸ 03 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، دکتر زهرا نهبندانی با اعلام این خبر افزود: اتباع خارجی در سنین بین 9 ماه تا ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، واکسن سرخک را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین طی این بازه زمانی ۳۷ هزار و ۷۰۶ دز واکسن فلج اطفال به اتباع خارجی مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی تزریق شده است.

رییس گروه پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: خوشبختانه کشور ایران ما با واکسیناسیون منظم و مداوم اطفال به حد ریشه کنی بیماری فلج اطفال رسیده است.

وی گفت: در کشورهای هم مرز با استان خراسان رضوی با کمال تاسف، برخی از بیماریها در حالت طغیان قرار دارند به همین دلیل اتباع خارجی ساکن در این استان و در مرزهای ورودی به کشور واکسیناسیون می شوند.

دکتر نهبندانی افزود: هم اینک اتباع خارجی ساکن در استان خراسان رضوی به حد قابل قبولی واکسینه شده اند، اما واکسیناسیون بیماریهای سرخک و فلج اطفال بیماری در مرزهای ورودی کشور همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار