کد خبر: ۱۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ 07 March 2015
استاندار تهران گفت:‌ بیش از یک میلیون اتباع خارجی در استان تهران ساکن هستند که بخش عمده‌ای دارای مجوز و بخشی نیز غیر قانونی هستند که در حال ساماندهی این افراد هستیم.
 
به گزارش خبرنگار فارس، سیدحسین هاشمی در حاشیه بازدید از اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران و روند صدور روادید و کارت آمایش برای اتباع خارجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع و مهاجران قانونی است.
 
وی ادامه داد: بیش از یک میلیون اتباع خارجی در استان تهران ساکن هستند که بخش عمده‌ای دارای مجوز و بخشی نیز غیر قانونی هستند که در حال ساماندهی این افراد هستیم. هاشمی بیان داشت: اکثر اتباع خارجی در استان تهران از کشور همسایه افغانستان است که عمدتاً‌ مسلمان هستند که می‌طلبد با این اتباع بر اساس رأفت اسلامی و حکم همجواری برخورد شود.
 
استاندار تهران با اشاره به اینکه در بازدید امروز به دنبال بهتر شدن روند ساماندهی اتباع مهاجران خارجی هستیم، گفت: به لحاظ اتوماسیون و تجهیزات اداری نیازمند کمک‌هایی از سوی وزارت کشور هستیم و از وزیر کشور درخواست می‌کنیم با توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی استان تهران طرح ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی از تهران آغاز شود.
 
وی گفت: تعداد کثیر دانشجوی افغانی در کشور در حال تحصیل هستند تا بتوانند با حضور در کشور خود به مردم خودشان خدمت‌رسانی کنند. هاشمی درباره اشتغال اتباع خارجی اظهار داشت: به کارگیری اتباعی که مجاز هستند مشکلی ندارند ولی آنهایی که مجاز نیستند می‌توانند در طرح ساماندهی شرکت کنند و پس از کسب مجوزهای لازم نسبت به اشتغال خود اقدام کنند.
 
استاندار تهران درباره ازدواج اتباع و مهاجران خارجی با بانوان ایرانی اظهار داشت: این اقدام رو به افزایش نیست ولی باید بر اساس قانون و چارچوب‌هایی که وجود دارد اتفاق بیفتد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار