اولین مرحله از عملیات واکسیناسیون جمعیت دام های سبک و سنگین استان علیه بیماری تب برفکی از اول مرداد ماه با تمام توان دو بخش دولتی و خصوصی شروع شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 02 August 2023

به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرآنلاین، دکتر مصطفی زبردست مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در تشریح این خبر اعلام کرد: باتوجه به اهمیت پیگیری وکنترل بیماری تب برفکی به عنوان یک بیماری مسری در صنعت دامپروری سبک وسنگین استان و شرایط پرورش دام، با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور اولین مرحله از واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین استان از ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۲ در سراسر استان شروع شده است.

دکتر زبردست افزود: در اجرای این طرح مورد نظر مقرر است که در مجموع ۲۹۰۰۰۰۰ راس دام سنگین و سبک طی مدت ۲ ماه علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان ادامه داد: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های بسیار خطرناک در صنعت دامپروری و غیر مشترک بین انسان و دام است که در صورت شیوع سبب از بین رفتن زیرساخت‌های پرواری، ذخایر ژنتیکی و ازبین رفتن امنیت غذایی در هرمنطقه خواهدشد و البته با اقدامات کنترلی از جمله واکسیناسیون، از بروز این خسارات جلوگیری می‌شود.

برچسب ها: لرستان ، واکسیناسیون ، دام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار