معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: 52 نفر در روستای ماستر از توابع شهرستان فراهان به بیماری‌های گوارشی مبتلا شدند
کد خبر: ۱۱۱۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ 31 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،علی علیمحمدی افزود: علت بیماری گوارشی سرایت یافته در افراد ساکن در این روستا مصرف آب چاه بوده است. همچنین علائم بیماری‌های گوارشی این افراد نیز اسهال، استفراغ و حالت تهوع است.

وی به افزایش احتمال بیماری‌های گوارشی ناشی از آب آلوده در فصل تابستان اشاره کرده و ادامه داد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی، لازم است مردم نکات بهداشتی در تغذیه به ویژه آب را رعایت کرده و با دیدن نشانه‌های اولیه به پزشک مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه آب آلوده تشدید کننده عوارض گوارشی در تابستان است، اظهار داشت: تهیه و تأمین آب آشامیدنی سالم، یکی از مؤثرترین عوامل سلامت جامعه است. همچنین راهکاری کارآمد در کاهش انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های گوارشی است.

روستای ماستر در 12 کیلومتری شمال فرمهین مرکز شهرستان فراهان قرار دارد و با شهرستان اراک 57 کیلومتر فاصله دارد. این روستا در دهستان فشک، قرار گرفته و براساس سرشماری سال 1385 جمعیت آن 675 نفر در قالب 212 خانوار است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار