نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص احوالات و مسایل شخصی نیست و باید در کل جامعه تعمیم داده شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 30 July 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل هاشم» روز یکشنبه در جمع عزاداران حسینی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی، با بیان اینکه وظیفه همه ما تذکر لسانی است، افزود: برای امر به معروف و نهی از منکر باید معروف و عوامل تاثیرگذار برای امر به معروف را بشناسیم تا بتوانیم در کل جامعه تاثیرگذار باشیم.

وی ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و قدرت های استکباری را از مصادیق بارز و برجسته امر به معروف خواند و با اشاره به فلسفه اصلی قیام سیدالشهدا (ع) مبنی بر ایستادگی در برابر ظلم، یادآور شد: وابسته نبودن به قدرت های شرق و غرب امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام آل هاشم دفاع از اسلام و نظام اسلامی را نیز از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و ادامه داد: باید توجه داشت که مساله امر به معروف و نهی از منکر از عناصر و عوامل بسیار مهم و تعیین کننده و ثبات دهنده امنیت است.

وی ابعاد امر به معروف در جامعه را مختلف و وسیع دانست و اظهار کرد: امر به معروف باید با شیوه و روش های قلبی، با زبان خوش و برخورد زیبا و مهربانانه همراه باشد تا بتواند در فرد و جامعه اثرگذار باشد، در غیر این صورت عمل به این فریضه ثمری نخواهد داشت.

حجت الاسلام آل هاشم از بسیج، دانشگاه ها و آموزش و پرورش به عنوان عوامل تاثیرگذار برای اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور یاد کرد و گفت: این نهادها به دلیل گستردگی جامعه هدف نقش مهمی در امر به معروف و سوق دادن جامعه به سمت نیکی ها دارند.

وی اظهار کرد: وظیفه و رسالت همگان به خصوص نخبگان جامعه در مساله امر به معروف و نهی از منکر، به موقع و درست عمل کردن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :