مدیرکل دامپزشکی استان ایلام:
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از واکسیناسیون ۱۵ میلیون نوبت سر دام در استان ایلام طی ۲ سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 25 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ یونس احمدی اظهار کرد: در طول دولت سیزدهم در دامپزشکی اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف این اداره کل رخ داده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی در استان، گفت: در این دو سال واکسیناسیون بیش از ۱۵ میلیون نوبت سر دام توسط دامپزشکی با استفاده از ظرفیت‌های خود اداره کل و بخش خصوص انجام شده است.

وی تصریح کرد: این واکسیناسیون‌ها برای مبارزه با بیماری‌های تب برفکی، طاعون نشخوار گنندپام کوچک (ppr)، بیماری آبله، بروسلوز، لپی اسکین و.. بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اقدامات ۲ ساله بخش اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان، گفت: در این دو سال بیش از ۲۵ هزار و ۷۱۶ قلم دارو توسط دامپزشکی استان ضبط و امحاء شد است.

وی گفت: همچنین چهار هزار و ۹۶۱ مورد از مراکز بخش خصوصی دار و درمان بازدید شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ مرکز درمانگاه، داروخانه و مرکز مایه کوبی در استان فعال است، گفت: سه بیمارستان دامپزشکی، ۵ شرکت دارو، ۱۶ درمانگاه و ۳۸ داروخانه دامپزشکی در استان فعال هستند.

احمدی با اشاره به عملکرد بخش نظارت بر بهداشت فرآورده‌ها و مواد غذایی، عنوان کرد: در این دو سال ۱۴۲ هزار و ۶۳۴ بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی و مواد غذایی انجام شده که سه هزار و ۶۸۴ مورد غیر بهداشتی مشاهده شده و ۵۸۳ واحد عرضه نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

۳ هزار و ۹۹۸ مورد بازدید از واحدهای صنعتی مرغداری استان

وی اظهار کرد: همچنین ۵۹ واحد نیز پلمب شده است، علاوه بر این ۸۵ هزار و ۱۰۸ کیلوگرم فرآورده توسط کارشناسان دامپزشکی استان ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: همچنین طی دوسال گذشته ۱۱ هزار و ۳۹۷ راس گاو و گوساله، یک میلیون و ۸۲۷ هزار و ۵۹۹ راس گوسفند و بز و ۱۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۴۲ قطعه طیور تحت نظر دامپزشکی استان کشتار شده است.

احمدی با اشاره به عملکرد اداره بهداشت و مبارزه به بیماری‌های طیور در دامپزشکی استان، گفت: طی دو سال گذشته ۴۱ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۵۶۵ قطعه جوجه ریزی تحت نظر دامپزشکی استان صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین طی این مدت یک میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۶۹ قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل واکسیناسیون صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: ۲۱۶ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۹۴۶ دوز واکسن طی ۲ سال گذشته در طیور صنعتی استان مصرف شده است.

وی گفت: ۳ هزار و ۹۹۸ مورد بازدید از واحدهای صنعتی مرغداری استان انجام شده، ضمن اینکه ۲ هزار و ۸۵۸ مورد بازید از واحدهای روستایی صورت گرفته است.

احمدی عنوان کرد: ۹ هزار و ۳۴۹ مورد نمونه از واحدهای طیور استان اخذ شده، همچنین ۱۶ هزار و ۵۶۷ مورد آزمایش مولکولی و ۸ هزار و ۹ مورد آزمایش سرمی از طیور استان انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های ۲ سال گذشته برای حمایت از واحدهای بخش خصوصی زیر نظر اداره کل دامپزشکی استان، گفت: طی ۲ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای بخش خصوصی زیر نظر اداره کل دامپزشکی استان پرداخت شده است./ح

 

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار