امام جمه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن محکوم کردن اقدام شیطانی در توهین به قرآن کریم ، بر ترویج فرهنگ عاشورا برای مقابله با دشمنان تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۱۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ 21 July 2023

امام جمعه قرچک: جهان متأثر از قیام عاشورا در برابر ظلم ایستادکی می کند

امامان جمعه شهرستانهای استان تهران بر ترویج فرهنگ عاشورا تاکید کردند

امام جمعه قرچک گفت: امروز تأثیر قیام خونین عاشورای حسینی نه فقط در انقلاب اسلامی ملت ایران که در تمام جهان خود در مقابله با ظلم و ستم به خوبی نشان می‌دهد.

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام حجت‌الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک که در مصلای نماز جمعه این شهرستان اقامه شد اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ عاشورا نیاز دارد و همه وظیفه دارند تا با معرفت، بصیرت و رعایت تمامی قداست های این ماه، محرمی پویا و حاوی پیام داشته باشیم.

وی افزود: منطق محرم و امام حسین (ع) منطقی جهانی است و تحولی که امروز در بین مردم جهان ایجاد شده نشان دهنده این است که دنیا نیز امام حسینی شده است و فلسفه این قیام که همان مقابله با ظلم و ستم است بیش از هر زمان دیگر دیده می‌شود.

خطیب نمازجمعه قرچک تأکید کرد: امروز موضع مورد تایید امام حسین (ع) همان موضعی است که ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای در قبال همه قدرت طلبان و فرصت طلبان و در برابر ظالمین اتخاذ کرده‌اند و تابعیت و عمل به فرمایش ایشان بر همگان واجب است.

اسماعیلی تصریح کرد: دنیای کفر و استکبار در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی همه منافع خود را از دست داده بنابراین در مقابله با منطق امام حسینی (ع) که همین منطق امروزی جمهوری اسلامی است آرام نمی نشینند و با هر دسیسه و خباثتی به دنبال ایجاد آسیب به ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه قرچک در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با اشاره به اهانت مجدد به قرآن کریم گفت: قرآن کلام الهی است و اقدام شیطانی دشمنان اسلام در هتک حرمت به قرآن محکوم است.

وی گفت: اهانت به قرآن را به هیچ عنوان تحمل نمی کنیم، این خباثت بزرگ را بی احترامی به مسلمین می دانیم و این حرکت شیطانی را محکوم می کنیم.

امام جمعه پردیس: هتک حرمت قرآن و توهین به مقدسات را محکوم می کنیم

امامان جمعه شهرستانهای استان تهران بر ترویج فرهنگ عاشورا تاکید کردندامام جمعه پردیس گفت: هتک حرمت به قرآن یکی دیگر از منکراتی است که پیمانکاران استکبار یزیدی انجام می‌دهند و ما توهین به مقدسات را محکوم می کنیم.

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهر پردیس اظهارداشت: هدف صهیونیست‌ها آغاز و تداوم موج اهانت به قرآن از جانب افراد لاابالی و بی‌اعتقاد در نقاط مختلف جهان، برای انحراف افکار عمومی از شرایط درحال انفجار سرزمین‌های اشغالی است.

وی افزود: کشورهای اروپایی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر از جمله سوئد بدانند با این نوع از نفرت پراکنی ها نمی توانند انس و توجه بیش از پیش جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق قرآن را متوقف کنند.

خطیب جمعه پردیس ادامه د اد: قدرت عاشورا در زمین‌گیر کردن دشمن بی نظیر است ما اکنون در معرض یک جنگِ فرهنگیِ بسیار سنگینِ بی‌سابقه در عالم هستیم، هیچ فرعونی در عالم به اندازه مستکبرین امروز قدرت و شیطنت نداشته است.

به گزارش تابناک تهران، مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان پردیس اهانت مجدد به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد با مجوز دولت این کشور مزدور که قلوب جهان اسلام و پیروان ادیان توحیدی را جریحه دار کرده با برگزاری راهپیمایی پس از نماز جمعه محکوم کردند.

امام جمعه دماوند قرآن سوزی از نظر همه آزادگان جهان قطعی است

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به اینکه محکومیت قرآن سوزی در سوئد در نظر همه مسلمین و تمام آزادگان جهان قطعی و واضح است، افزود: هدف جبهه شیطان، درگیر کردن پیروان مذاهب و ادیان با یکدیگر و ایجاد جنگ و خونریزی بوده است.

امام جمعه دماوند اظهار داشت: پلیس سوئد با بهانه احترام به آزادی به افراد اجازه می‌دهد تا در مقابل چشم دو میلیارد نفر مسلمان به کتاب مقدس آنها یعنی قرآن کریم اهانت کنند و آن را بسوزانند .

وی خاطرنشان کرد: دادن مجوز برای توهین به مقدسات ادیان، فتنه‌ای آشکار است که افراطی گری و اهانت‌های متقابل را ترویج خواهد کرد . ما از عقلای جهان و سردمداران سازمان ملل و مسئولین کشورها می‌خواهیم تا از اهانت به مقدسات ادیان جلوگیری و قوانین غلط و مضر را اصلاح کنند. خطیب جمعه دماوند افزود: همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و احترام به مقدسات، صلح و آرامش عمومی را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در جریان اهانت به قرآن کریم، دست پلید صهیونیست‌ها و موساد و ارتباط فرد موهن با آنها برملا شده است .

امام جمعه دماوند ادامه داد: بقای اسلام و مسلمین با امر به معروف و نهی از منکر و اقامه فرایض الهی تضمین می‌شود و راهی جز این وجود ندارد . موجودیت و ادامه حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است .

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد:  بخش مهمی از مشکلات جامعه اسلامی با واجب مهم امر به معروف و نهی از منکر برطرف می‌شود. بی تفاوت بودن نسبت به امور و بی‌توجهی به مشکلات گوناگون و ترک امر و نهی، مخالف سیره اسلامی است.

امام جمعه شهرقدس: در کشورهای غربی با عنوان دروغین آزادی بیان به دیگر ادیان اهانت می کنند

حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه شهرستان قدس گفت: متاسفانه در کشورهای غربی با عنوان دروغین آزادی به دیگر ادیان اهانت می کنند، اهانتی که برای بار دوم در کشور سوئد با حمایت پلیس این کشور انجام شد.

امام جمعه شهر قدس با اشاره به سوزاندن قرآن در این کشور، افزود: غربیها امروز از تقویت روابط کشورهای اسلامی با یکدیگر ناراحت و به دنبال ایجاد اختلافات با مسلمانها هستند همانطور که ما برای دیگر ادیان و کتب آسمانی ارزش قائل هستیم از آنها نیز چنین انتظاری داریم.

وی اظهار داشت: ما از غربی‌ها دعوت می کنیم که به آموزه های عیسوی و موسوی پیشین خود توجه کنند و به آنها برگردند چرا که این کارها نشانه استیصال و درماندگی افرادی است که از باورهای خود دور شده اند.

خطیب نماز جمعه شهرقدس خاطرنشان کرد:  این افراد باید بدانند با این اقدامات کور راه به جایی نخواهند برد و پیشنهاد بنده این است در کنار پاسخ علما به این هتاکان، دولت های اسلامی نیز از طریق دیپلماتیک به دولت سوئد پاسخ مناسب بدهند و مردم نیز در صحنه زندگی و مجالس حسینی قرآن را در راس امور قرار داده و پاسخ این هتاکان را در عمل بدهیم.

حجت‌الاسلام جوکار با بیان نامگذاری هفته اول محرم به هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مهمترین هدف سیدالشهدا از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امور بود.

وی گفت: مهمترین معروف ، امامت و ولایت است که امروز هم دشمنان اسلام صف آرایی کردند و تمام همتشان این است که با امامت و ولایت مبارزه کنند و وظیفه ما شناخت ولایت و امامت و حمایت از آن است، چرا که حکومت اسلامی زمینه ساز حکومت عدالت گستر مهدوی است.

مراسم شیر خوارگان حسینی در شهرقدس همزمان با سراسر کشور صبح امروز در مصلی نماز جمعه با حضور مردم برگزار شد که مورد تشکر امام جمعه شهرستان قرار گرفت.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار