مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کاهش پنج و ٢ دهم درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل بهار امسال حاصل تلاش تیم اقتصادی و همراهی بانک‌های عامل است.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 10 July 2023

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: طرح نیروی کار توسط مرکز آمار ایران انجام می‌شود، این مرکز به صورت تخصصی آمارگیری را در قالب سرشماری و طرح نیروی کار انجام می‌دهد.

وی افزود: طرح نیروی کار به صورت فصلی انجام می‌شود هر فصل یکبار و چهار بار در سال این آمارگیری انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: اخیرا نتایج طرح نیروی کار بهار امسال توسط مرکز آمار ایران منتشر شد و بر اساس این نتایج استان‌های سیستان و بلوچستان، لرستان و هرمزگان بیشترین نرخ بیکاری را در فصل بهار امسال دارند.

وی گفت: استان کرمانشاه با نرخ بیکاری ١٠/٢ دهم درصد در رتبه هفتم کشور قرار دارد نکته حائز اهمیت این است که بر اساس اعلام نتایج طرح نیروی کار، استان‌های کرمانشاه با پنج و ٢ دهم درصد، یزد با سه و ۴ دهم درصد و اصفهان با سه و ١ دهم درصد بیشترین روند کاهشی نرخ بیکاری را نسبت به فصل مشابه آن در سال گذشته در بین استان‌های کشور داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در کشور بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته و استان‌های همدان با ٢/۶ دهم درصد، چهارمحال بختیاری با یک و ٣ دهم درصد و گلستان با یک درصد بیشترین روند افزایشی نرخ بیکاری را نسبت به فصل مشابه در سال گذشته داشتند.

وی عنوان کرد: این آمار به این معنی است که نرخ بیکاری در ۶ استان کشور ثابت نمانده و افزایشی بوده است لذا رکوردشکنی بیشترین کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار امسال مربوط به استان کرمانشاه است.

وی تلاش‌های تیم اقتصادی و راهبری استاندار کرمانشاه را در راستای کسب این رتبه تاثیرگذار دانست و گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل هم نقش مهمی داشته است.

این مسئول بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و تدوین سند اشتغال برای شهرستان‌ها و دستگاه‌ها روند کاهشی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه در دیگر فصول سال هم تداوم می‌یابد.

احمدی تاکید کرد: شرایط اقتصادی، میزان همراهی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی در نرخ بیکاری استان کرمانشاه اثرگذار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار