مدیرکل استاندارد ایلام گفت: طبق برنامه‌ریزی‌‎های انجام شده آزمون‌های ادواری وسایل سنجش توزین سبک (انواع ترازوها و باسکول‌های متحرک) مورد استفاده صنوف، در این استان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 09 July 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی روز یکشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: بر این اساس انجام این آزمون ها به استناد ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اجباری است.

وی افزود: این اقدام در راستای اجرای تکالیف ذاتی، دینی و قانونی سازمان ملی استاندارد و به منظور نظارت و صحت سنجی وسایل سنجش و جلوگیری از کم فروشی، ترازوها و باسکول های بازار ایلام و شهرستان ها مورد بازرسی و کنترل بازرسان استاندارد قرار می گیرد.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: در این طرح که توسط آزمایشگاه همکار استاندارد در حال انجام است، وسایل سنجش سبک شامل ترازوهای مرغی و دیجیتالی و باسکول های متحرک که در مراکز عرضه و توزیع از جمله میادین میوه و تره بار، طلافروشی ها، تاسیسات سیلندر پرکنی، قنادی ها، نانوایی ها و … استفاده می شود، در کلیه شهرستان های استان ایلام مورد آزمون و صحت سنجی قرار می گیرد.

همتی بیان کرد: این آزمون های ادواری که بر اساس قوانین سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است به منظور بررسی صحت توزین وسایل سنجش مورد استفاده صنوف در داد و ستد عمومی انجام می گیرد و در صورت تأیید صحت توزین وسیله، برچسب حاوی تاریخ آزمون بر روی آن نصب خواهد گردید.

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید، به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین، حتما به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه نموده و از مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است جدا خودداری نمایند.

همتی خاطرنشان کرد: عموم مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه‌ تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان ایلام اطلاع دهند.

به گفته مدیرکل استاندارد استان ایلام، استاندارد سازی و ارتقای کیفیت یک خواسته به حق است و مردم حق دارند که در این زمینه تقاضا داشته باشند و اداره کل استاندارد استان نیز در راستای اجرای منویات رهبری بر حمایت از تولید داخل و مساعدت های لازم برای ارتقای کیفی فرآورده های تولیدی تاکید و تلاش دارد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار