استاندار ایلام با بیان اینکه مدیران استان ایلام برای اربعین حسینی سال جاری پای کار هستند، گفت: مشکلات بحث تامین اتوبوس توسط راهداری باید برطرف شود چرا که پارسال مشکلاتی وجود داشت.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 08 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا روز شنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی در مهران با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور اظهار کرد: جلسه ای بسیار خوب امروز با حضور وزیر کشور با همتایان عراقی برگزار شد که برای تسهیل تردد زائران اربعین بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از اعضای ستاد اربعین استان بسیار تقدیر می کنم، ابراز کرد: مسئولان استان برای کارها و پیشبرد امورات اربعین حسینی با کار جهادی پای کار هستند.

بهرام نیا عنوان کرد: مدیران اجرایی استان با توجه به منابع موجود و محدودیت های که در حوزه اعتبارات وجود داشته است، خوب کار کردند و تمام تلاش خود را برای اربعین سال جاری نیز به کار بسته اند.

استاندار ایلام با اشاره به ضرورت تامین اتوبوس برای حمل و نقل زوار اربعین حسینی،گفت: مشکلات بحث تامین اتوبوس توسط راهداری باید برطرف شود چرا که پارسال مشکلاتی وجود داشت.

وی بیان اینکه امسال در راستای تامین رفاه زائران حسینی ۲۶ هکتار به ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین افزوده شده است، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در سطح مهران و پایانه مرزی مهران پارک شده بود و امسال تلاش شده است که با ساماندهی پارکینگ های اربعین شماره یک و ۲ مشکلی در زمینه پارک خودرو نداشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: راهداری استان در پنج محور ارتباطی منتهی به مهران مشغول توسعه زیرساخت‌های لازم است.

سید زاهدین چشمه خاور افزود: هم اکنون در حوزه زیرساخت های اربعین، در ۱۳ نقطه مشغول آسفالت هستیم، ۱۷۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان انجام شده و تا اربعین هدف گذاری برای ۲۲۰ کیلومتر است.

وی با اشاره به تلاش مجموعه راهداری برای زمینه سازی لازم به منظور تردد آسان زوار، گفت: ۸۰ میلیارد تومان برای آسفالت مسیرهای پایانه مهران اختصاص یافته است.

چشمه خاور با اشاره اینکه شانه سازی، نصب علائم، نصب نیوجرسی نیز در محورهای استان و منتهی به مهران انجام شده است، گفت: ۲۰ هزار مترمربع سایبان در مسیرهای پایانه در دست اجرا است و تا ۲۰ روز آینده کار نصب آغاز می شود.

وی با اشاره به اجرای هفت هزار متر مه پاش در طول مسیرهای تردد زوار و در پایانه مرزی مهران، گفت: امسال این میزان به ۱۴ هزار متر مه پاشی در طول افزایش می یابد و همچنین ۷۰ جت فن نیز در پایانه نصب می شود.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار اربعین نیاز است، افزود: امسال بر اساس تمهیدات انجام شده تلاش می شود که اتوبوس برای تردد زوار به تعداد کافی فراهم شود.

وی گفت: ۴۶ هکتار پایانه برکت نیز طرح های زیرساختی در حال اجرا است، نصب ۴۰ دستگاه آب سردکن در مسیرهای پایانه انجام می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار