بخشدار سامن گفت: دهنو آورزمان به عنوان یک روستای شاخص در ایجاد اشتغال ، الگویی برای دیگر روستاها است.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 06 July 2023

 دهنو آورزمان به عنوان یک روستای شاخص در ایجاد اشتغال ، الگویی برای دیگر روستاها است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: "داود خیری" بخشدار سامن در راستای برگزاری چهارمین جشنواره مبلمان منبت شهرستان ملایر ضمن تقدیر از همراهی و همکاری اهالی روستای دهنو آورزمان و اعضای شورای اسلامی روستا و فعالان این هنر صنعت اظهار داشت : روستای دهنو آورزمان دارای ۳۰ واحد نمایشگاهی و ۶۰ واحد تولیدی با اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر است.

وی تصریح کرد : روستای آورزمان که از آن به عنوان روستای بدون بیکار نام برده می شود ،می تواند الگوی خوبی برای روستاهایی که جوانان بیکار دارد و یا از نظر کشاورزی ضعیف هستند ،باشد.

خیری مطرح کرد : هنرمندان این خطه نقش مهمی در تولیدات مبلمان منبت این شهرستان دارند و با وجود هرگونه مشکلات و موانعی ، اجازه نداده اند هنر آنها کم رنگ شود.

بخشدار سامن اظهار امیدواری کرد و گفت :برگزاری چنین رویدادهای ملی ،نقش مهمی در توسعه روستا ،شکوفایی اقتصاد و توسعه روستا ،برندینگ مبلمان منبت،  تقویت صنعت گردشگری و ارتقای نشاط اجتماعی دارد.

وی بیان کرد : بخش سامن دارای ۵۷ روستای دارای سکنه است که طبق سرشماری ۱۳۹۵ حدود ۲۸ هزار نفر جمعیت داشت که طی سال های گذشته با مهاجرت معکوس ،جمعیت این بخش به ۳۰ هزار نفر رسیده است.

هنر دست هنرمندان دهنوآورزمان هنر ویژه‌ای است و ما به این هنر افتخار می‌کنیم.

 حجت الاسلام" احد آزادیخواه" نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این مراسم اظهار داشت : قبل از همه‌گیری کرونا سه جشنواره با مشارکت فعالان بخش خصوصی، مردم و دولت برگزار شده بود که با مهار کرونا، امسال برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی برای برگزاری چهارمین جشنواره ملی مبل و منبت صورت گرفت.

وی عنوان کرد : بیش از ۳۰ واحد نمایشگاهی در این روستا فعالیت می‌کنند و در کنار این نمایشگاه‌ها ۶۰ کارگاه نیز مشغول فعالیت است که در نوع خود بی‌نظیر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : دهنو آورزمان بیش از ۵۰۰ نفر منبت کار و بیش از ۱۰۰ نفر نجار حرفه ای ،رویه کوبی و رنگ کاری دارد و به گفته فعالان هنر صنعت مبلمان منبت این روستا در این رشته در کشور ،حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به نهادینه شدن این هنر در بین مردم روستا افزود : صفر تا صد کارمنبت از تولید ،بازاریابی و فروش در خود روستا انجام می شود.

گفتنی است دهنو آورزمان بیش از ۵۰۰ نفر منبت کار و بیش از ۱۰۰ نفر نجار حرفه ای ،رویه کوبی و رنگ کاری دارد و به گفته فعالان هنر صنعت مبلمان منبت این روستا در این رشته در کشور ،حرف برای گفتن دارد.

فعالان هنرصنعت مبلمان منبت روستای دهنوآورزمان معتقدند در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده و حتی در تحقق شعار سال‌های قبل، مردم این روستا به این شعار جامه عمل پوشانده‌اند و ثابت‌قدم در این مسیر حرکت کرده‌اند.

آنها از مسئولان خواستند حمایت بی‌چون و چرای خود را تداوم بخشند و در این مسیر با امیدواری روزافزون قدم بردارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار