مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اخذ ۱۰ هزار فقره سند تک برگ برای اراضی ملی و دولتی استان در سنوات گذشته، گفت: اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 02 July 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سید محسن حمزه‌لو در جلسه بررسی برنامه‌های اجرایی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، گفت: همچنین این اداره کل در راستای تثبیت اراضی ملی و دولتی در برنامه دارد که طی امسال بیش از پنج هزار فقره اسناد تک برگی برای این اراضی اخذ کند.

وی بیان کرد: در بخش تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی نیز در حال حاضر ۶۳۶ مورد سند دفترچه‌ای باقی مانده که با تبدیل این اسناد به تک برگی، تمام اسناد دفترچه‌ای تبدیل به تک برگ می‌شوند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: صدور اسناد تک ‌برگ در راستای ماده ۲۱۱ برنامه پنجم توسعه جهت اجرای طرح کاداستر ملی با همکاری ادارات ثبت و تشکیل بانک اطلاعاتی متقن بر پایه سرشماری مجدد اراضی دولت انجام می‌شود.

حمزه لو تاکید کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی آذربایجان‌غربی در بانک زمین استان ثبت شده است.

وی اضافه کرد: تثبیت مالکیت در اراضی دولتی و شخصی نقش موثری در کاهش زمین خواری و سو استفاده سودجویان در اراضی موصوف و همچنین کاهش پرونده‌های دعاوی در محاکم قضایی را دارد.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار