کد خبر: ۱۱۱۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 29 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه همه ما و نه تنها حجاج باید روحیه برائت از مشرکین را در خود تقویت کنیم، گفت: مسئولان مازندران فکری به حال نانوایی‌های شلوغ و گندم‌های مانده روی دست کشاورزان کنند.


بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، در خطبه‌های نماز عید سعید قربان، اظهار کرد: در این روز و آغاز این دهه بزرگ و باکرامت همه شما را به تقوا سفارش و توصیه می‌کنم چرا که یاران پاکان و معصومان باید خود پاک و باتقوا باشند.

وی ضمن تبریک عید قربان و با اشاره به پیش رو بودن عید غدیر و روایتی از شیخ صدوق، افزود: در یک حدیث امام هشتم (ع) فرمودند که کلمه توحیدی (لااله الا الله) دژ محکم خداست که این فرموده خود خداوند است، همچنین در حدیث قدسی دیگری فرمودند که هر کسی ولایت امیرالمومنین (ع) را بپذیرد از آتش جهنم حفظ خواهد شد.

آیت الله محمدی لائینی همچنین در خطبه دوم، ضمن تقدیر از حضور مردمی باوفا و باایمان و مسئولان دلسوز و دولتمردان دولت جهادی سیزدهم، خاطرنشان کرد: در این دو سال گذشته از عمر این دولت بیش از ۴ هزار شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌های راکد و نیمه‌راکد به راه افتاده است که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: در این روزها در رابطه با گندم و نان چندین تماس و تذکر داشتیم با این موضوع که بخاطر بارندگی‌های اخیر شاهد نامرغوب شدن بعضی از گندم‌ها هستیم و تحویل گرفته نمی شود که امیدواریم خریداری شده و دور ریخته نشود و یا قاچاق نشود!

امام جمعه ساری تاکید کرد: در رابطه با نان نیز خیلی تذکر دادند که جلوی نانوایی‌ها زیاد شلوغ و گرفتن نان مقداری سخت شده و بسیاری از نانوایی‌ها فقط در ساعات محدودی پخت می‌کنند و مردم مشکل دارند که نمی‌دانیم به‌علت کاهش سهمیه‌ها است یا که مشکلات دیگری وجود دارد که از استاندار، فرماندار و مسئولان دیگر می‌خواهیم که این مشکل را برطرف کنند.

این مسئول با اشاره به قرائت و ارسال پیام حج توسط مقام معظم رهبری برای حجاج که در صحرای عرفات خوانده شده، گفت: بخشی از این پیام بر روی وحدت و معنویت تکیه دارد که ضامن ارتباط مادی و معنوی جهان اسلام و نورافشانی آن است، آمریکا و دیگر نیروهای سلطه استکباری دشمن وحدت و معنویت مسلمانان و به‌خصوص با تدین و تشرع نسل جوان به شدت مخالفند و می‌خواهند نسل جوان را به فساد و فحشا بکشانند.

وی طرفداری دنیای استکباری از آزادی را بهانه ای برای توهین به مقدسات دانست و یادآور شد: صبح امروز در خروجی خبرگزاری‌ها دو خبر با این محتوا که (محکومیت مسئله قرآن‌سوزی در سوئد توسط آقای کنعانی) و (سخنان پوتین که گفته بی احترامی قرآن در روسیه جرم است) را خواندم؛ حال به ما می‌گویند که چرا با روسیه ارتباط دارید؟ در حالی که غرب قرآن ما را برنمی‌تابد و به دین ما توهین می‌کند، اما پوتین با اینکه مسلمان نیست احترام دین و قرآن را حفظ می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی در پایان تصریح کرد: هدف دنیای استکباری هم از توهین به مقدسات ایجاد دشمنی و عداوت و تفرقه میان ملت‌هاست، اینجاست که همه ما و نه تنها حجاج باید همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند روحیه برائت از مشرکین را در خود تقویت کنیم، ما در مبارزه با نفاق دنیای استکبار، توهین‌ها و دشمنی‌ها برای نابودی با وحدت و معونیت مراتب نفرت خودمان را ابراز می‌داریم. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار