دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، برای دارندگان دستگاه‌های کارت خوان و صنوف مختلف کارمزد جدید اعمال می شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 28 June 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ دانش آموز گفت: طرح اعمال کارمز جدید بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی (اعمال کارمزد جدید) و برای کارآمدتر شدن شبکه پرداخت الکترونیکی و ارتقای سطح خدمات به کاربران و صنوف مختلف اجرایی می‌شود.
دانش آموز افزود: این مصوبه گام به گام و مرحله‌ای اجرا می‌شود و در گام اول ۱۳ صنف از جمله مراکز درمانی، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها از این قانون مستثنی شده اند.
وی ادامه داد: برای تراکنش‌های تا ۶۰۰ هزار تومان مبلغ ۱۲۰ تومان، از ۶۰۰ هزارتومان تا ۲۰ میلیون تومان دو ده هزارم مبلغ تراکنش، از ۲۰ میلیون تومان تا ۳۲ میلیون تومان پنج ده هزارم مبلغ تراکنش و از ۳۲ میلیون تومان بالاتر فقط ۱۶ هزار تومان به عنوان کارمزد اعمال می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: با تدبیر بانک‌ها برای مشتریان خاص تا سقف ۳۰ درصد و برای شرکت‌های دانش بنیان تا ۴۰ درصد و برای مددجویان کمیته امداد تا ۱۰۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود.
دانش آموز تاکید کرد: بر اساس این مصوبه برای تراکنش مانده گیری مبلغ ۱۴۰ تومان و برای ده گردش آخر مبلغ ۱۸۰ تومان به عنوان کارمزد کسر شده، ولی برای پرداخت قبوض وخرید شارژ کارمزد جدیدی اعمال نمی‌شود.
بیشتر بدانید.
طبق جدول زمانی اجرای بخشنامه بانک مرکزی، مدل جدید کارمزد تراکنش کارت خوان‌ها فعلاً برای برخی از صنوف اجرا نخواهد شد. فهرست این صنف‌ها به شرح زیر است:

نانوایی‌ها

سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های محصولات غذایی و خواربار فروشی

داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و خدمات درمانی

جایگاه‌های سوخت اتوماتیک و فروشندگان سوخت

فروشگاه‌های تجهیزات ساخت کاردستی و صنایع دستی هنری

حمل و نقل درون و حومه شهر، تاکسیرانی و کرایه اتومبیل

مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان

روزنامه‌فروشی‌ها و دکه‌های روزنامه

دفتر خدمات مخابراتی محلی و راه‌دور

انجمن‌ها و اتحادیه‌های مدنی، اجتماعی و موسسات خیریه

فروشگاه محصولات رسانه‌ای، کتاب، روزنامه، فیلم، موسیقی

عوارض راه، پارکینگ، پارکومتر و گاراژ

وجوه دولتی، قوه قضاییه و شرکت‌های خدماتی (آب، برق، گاز)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار