مشاور وزیر اقتصاد گفت:موضوع شناورسازی سهمیه آرد نانوایان کلید خورده و این فرآیند به صورت تدریجی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ 26 June 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمد جلال در نشست شورای آرد و نان استان مرکزی،با بیان اینکه شناور سازی سهمیه آرد نانوایان باید مدنظر ویژه قرار گیرد افزود: اجرای این طرح ابزار جریمه نبوده و عملکرد نانواها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی یادآورشد: ۷۵ درصد نانوایی‌های کشور از آرد یارانه‌ای نوع یک استفاده می‌کنند و این مصوبه گام مثبتی در راستای تقویت بنیه مالی نانوایی‌ها است.
وی تاکید کرد: در خصوص موضوع گندم یارانه‌ای در کشور ابهاماتی وجود دارد که بر اساس ابلاغ ستاد تنظیم بازار، در آینده‌ای نزدیک تعیین تکلیف می‌شود.
مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه اکنون پنج میلیون اتباع خارجه در کشور سکونت دارند، گفت: برخی استانها اتباع خارجی ندارند و استفاده از کارت نانوا برای خرید، شاید زیاد موضوعیت نداشته باشد که در این راستا وزارت کشور از پارسال، برنامه‌ریزی لازم برای استان‌هایی که میزبان اتباع خارجی هستند، انجام داده تا بتوانند با کارت نان خریداری کنند.
جلال ادامه داد: اپلیکیشن جدیدی برای خرید نان مردم طراحی شده که براساس آن خرید نان و سوابق تراکنش‌ها روی گوشی تلفن همراه خریداران مشهود باشد و نقاط ضعف و قوت نانوایی‌ها را مشخص کند و چنانچه با نظر اکثر مردم نانوایی اقدام به تخلف از جمله گرانفروشی کند، برخورد قاطع صورت می گیرد.
مشاور وزیر اقتصاد گفت: چنانچه واحد نانوایی به هر دلیل تعطیل باشد، امکان ثبت در سامانه وجود دارد تا سهمیه آرد تخصیصی سوخت نشود و در ماه بعد دریافت شود.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری مرکزی هم گفت: تعامل و هم افزایی مناسبی میان مسئولان ذیربط در حوزه آرد، گندم، نان و نانوایی‌های استان وجود دارد و نشست‌های بین بخشی نیز در راستای رفع مشکلات این حوزه برگزار و تدابیر ویژه‌ای نیز اندیشیده شده است.
 حسن میرزاخانی افزود: در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند طراحی سامانه هستیم، در ابتدای اجرای طرح یارانه نان نیز سه مثلث مردم، دولت و نانوا رضایت بخشی لازم را نداشتند اما دولت سیزدهم با تدبیر هوشمندانه، این طرح را آغاز کرد.
وی بیان کرد: متولی اجرای این طرح وزارت اقتصاد است و این وزارتخانه این وزارتخانه باید با یک‌ نگرش تخصصی به جای نگاه سیاسی گام‌های امیدبخش در این راستا بردارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی با بیان اینکه نانوایی‌هایی که منفعت زیادی از نابسامانی حوزه آرد و نان شامل حالشان می‌شد از طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان نارضای هستند، بیان کرد: در طرح هوشمندسازی یارانه نان برخی نارضایتی در بین خبازان، برخی مردم و موسسات خیریه وجود دارد که تا حدودی اقداماتی در این راستا انجام شده که انتظار است این موضوعات در اسرع وقت مرتفع شود تا سامانه به فاز نهایی برسد.
وی تاکید کرد: برخی نانواها متخلف نیستند اما به دلایل مختلفی در سامانه متخلف تشخیص داده شدند که انتظار است در این راستا شرایط بهتری تعریف شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی با اشاره به سخنان استاندار مرکزی در همایش استانی قوه قضائیه گفت: برخورد قاطع با هر گونه تخلف در هر حوزه دستور کار ویژه مسئولان ارشد استان است.
میرزاخانی عنوان کرد: برخی نانوایی ها متقاضی پخت نان با نرخ آزاد هستند و باید در خصوص نرخ گذاری این نوع نان، بررسی لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح نهضت نان‌ کامل نیز گفت: استان مرکزی در اجرای این طرح پیشگام و پیشرو است و استقبال بسیار خوبی از سوی مردم شد و اکنون ۹۳ نانوایی در سطح استان به این طرح پیوسته‌اند که انتظار است مردم در راستای حفظ سلامت خود، نان کامل و سالم استفاده کنند.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی نیز بیان کرد: در کارگروه آرد و نان استان مرکزی، مصوبه ستاد تنظیم بازار، مدنظر است و در صورت تغییر نرخ آرد، تصمیمات لازم صورت می‌گیرد.
 محمدرضا گودرزیافزود: پیشنهاد می شود چنانچه در کارت خوان، کارت تکراری کشیده نشود تراکنش غیر متعارف اعلام و به عنوان تخلف لحاظ شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی هم گفت: انتظار است مباحث صنفی و نصب کارتخوان‌ها تعیین تکلیف شود و اقدامات کنترلی روی دستگاه‌ها انجام شود.
غلامرضا ملکی افزود: شناورسازی سهمیه آرد نانوایی‌ها در قالب کمیته‌های رصد، پایش و نظارت می‌شوند.
وی تاکید کرد: سال گذشته در برخی نانوایی‌ها، تراکنش‌های غیر متعارف انجام شده بود که حدود ۸۰۰ میلیون ریال عودت داده شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار کرد: برخی نانوایی‌ها برخی روزها فعال نیستند که انتظار است این سهمیه آرد در ماه بعد تحویل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار