مدیرکل صمت گیلان عنوان کرد
مدیرکل صمت گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته برای بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است، گفت: هم اکنون ۳۳۰ هزار نفر در صنوف استان مشغول فعالیت هستند
کد خبر: ۱۱۱۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 25 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان تیمور پورحیدری در گفت وگو با خبرنگاران، ۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی و اشتغال را به حوزه صنعت، معدن و تجارت وابسته دانست و اظهار کرد: در حوزه بزرگ اصناف و بازار گیلان بیش از ۱۴۱ هزار پروانه کسب فعال داریم که هم اکنون ۳۳۰ هزار نفر در صنوف مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: موضوع درج کد شناسه کالا و کد نقش صنوف و تولید کنندگان در جهت شفاف سازی جریان کالا نیز با همراهی تولید کنندگان و بازاریان زحمتکش در حال انجام است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان وجود ۳۱۷ اتحادیه در کل استان گیلان و ۱۷۶ شرکت پخش را نقطه اتکای تامین و تنظیم بازار گیلان دانست و گفت: حلقه اتصال بین تولید و مصرف و تکمیل کننده زنجیره، همین اصناف خدوم هستند.

پورحیدری با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار بافنده در ۳۳ کارگاه قالیبافی مورد حمایت و تحت نظارت در گیلان عنوان کرد: پیگیر تاسیس خانه خلاق فرش جهت ساماندهی و هدایت و حمایت بیشتر این هویت اصیل ایرانی و گیلانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای بیش از ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر شغل در بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است، ادامه داد: ما برنامه ریزی های لازم را از ابتدای سال با توجه به منویات مقام معظم رهبری و دغدغه های ایشان در حوزه اقتصادی؛ در راستای تحقق شعار سال انجام دادیم و در حوزه صنعت ما بیش از ۱۸۹۶ پروانه صنعتی و کارخانه فعال داریم که برای بیش از ۷۴ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

مدیرکل صمت گیلان تاکید کرد: درحوزه معدن نیز تعداد ۴۷ معدن دارای پروانه بهره برداری داریم که عمدتا مصالح معدنی هستند و قریب به ۱۷۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول کار می باشند.

وی به تشکیل تیم های ویژه بازرسی از واحدهای نانوایی به صورت روزانه در مرکز و سراسر استان اشاره کرد و گفت: در طول این سه ماه از ۳۷۶۱ واحد خبازی بازرسی گردیده که منجر به کشف ٩٢٥ پرونده تعزیری به ارزش ۴۵ میلیارد تومان شده است؛ عمده تخلفات این حوزه مربوط به کم فروشی و عدم کیفیت نان و بعضا تعطیلی خودسرانه بوده که مورد اعتراض عموم جامعه نیز می باشد.

پورحیدری رصد و پایش کلیه فعالیت های اقتصادی واحدهای تولیدی و توزیعی از طریق سامانه های نظارتی مانند سامانه جامع تجارت را اقدام دیگر نظارتی هوشمندانه توصیف کرد و یادآور شد: کلیه مراحل چرخه کالا، اعم از تولید و فروش و انبارش از طریق سامانه مذکور کنترل می شود.

وی الزام اخذ شناسه و کد نقش در سامانه جامع تجارت را شفاف سازی اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: از شروع طرح تاکنون بیش از ١٣ میلیارد قلم کالا دارای شناسه کالا تولید شده که مصرف کنندگان می توانند با استفاده از کد رهگیری محصول، اصالت کالای مصرفی را استعلام نمایند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار