معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: خودروهای شوتی یک معضل جدی در جاده‌ها است که امنیت مردم را به مخاطره انداخته‌ است.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ 24 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،بهنام نظری در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: برخورد جدی با خودروهای شوتی در کنار کار انتظامی نیازمند کار اطلاعاتی ویژه است.
وی یادآورشد: مبارزه جدی و هدفمند در امر قاچاق کالا و ارز نیازمند همکاری و هماهنگی بین‌ استان‌های مختلف کشور است.
وی افزود: استان مرکزی از استان‌های مبدا و مقصد قاچاق کالا و ارز نیست اما فشارهای زیادی را متحمل است.
وی بیان کرد: استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در محل جغرافیایی، محل تردد خودروهای شوتی زیادی است ( خودروهای حمل کننده کالای قاچاق) که مخاطرات جدی در راه‌های این استان ایجاد می‌کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: مبارزه جدی در امر قاچاق کالا و ارز و برخورد با خودروهای شوتی، کار جمعی می‌طلبد.
نظری اظهار کرد: نیاز است نشستی با مسئولان امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های همجوار برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب دغدغه‌های فراوانی در خصوص قاچاق کالا و ارز دارند و تاکیدات ویژه‌ای در این خصوص بیان کردند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم گفت: در امر قاچاق کالا و ارز مولفه‌های متعدی دخیل است و برخورد جدی در این مسیر، نیازمند عزم ملی است.
سرهنگ احمدرضا چگینی افزود: استان مرکزی شهدای زیادی در امر مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یک استان معبر تقدیم کرده که تمام آنها سرمایه‌های بزرگی بودند.
وی بیان کرد: در سه ماه گذشته کشف کالای قاچاق در این استان به لحاظ ارزش ریالی، نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۲ درصد افزایش دارد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در این مدت، ۳۱۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در این استان تشکیل، ۲۶۵ خودرو توقیف و ۲۹۶ نیز شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ چگینی اظهار کرد: از مجموع خودروهای توقیفی در خصوص قاچاق کالا و ارز این استان در سه ماه اول امسال، ۱۰۷ خودرو شوتی است که این آمار بیانگر تردد بالای خودروهای شوتی در جاده‌های استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار