مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از استقرار ناظران این اداره کل در کارخانه‌های آرد استان همزمان با شروع دومین مرحله طرح پایش آرد از کارخانه تا نانوایی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 24 June 2023

امید جهان‌نژادیان افزود: با حضور ناظران اداره کل غله و خدمات بازرگانی در همه کارخانه‌های آرد خوزستان مسیر تولید آرد تا زمان تحویل در نانوایی ها مورد پایش قرار خواهد گرفت و تلاش می‌شود با اجرای دقیق این طرح دست سودجویان اقتصادی از این سرمایه گران‌بها کوتاه شود.

وی گفت: واحدهای خبازی ملزم به پخت سهمیه روزانه خود و همکاری همه جانبه با بازرسان سازمان جهاد کشاورزی و دیگر گروه‌های مجاز بازرسی هستند.

جهان‌نژادیان افزود: همه واحدهای آزاد پز از این پس باید از طریق سامانه یکپارچه فروش، آرد مورد نیاز خود را تامین کنند در غیر این صورت برخورد قانونی لازم با آنان صورت می‌گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان اظهار کرد: دولت بیشترین یارانه را در بخش گندم، آرد و نان پرداخت می‌کند از این رو باید متولیان امر در اجرای صحیح بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی نقش پررنگ‌تری ایفا کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به وظیفه ذاتی این اداره کل در راستای تامین این کالای اساسی بیان داشت: خوزستان نه تنها در تامین آرد این استان بلکه سایر نقاط کشور نقش به سزایی دارد.

نخستین مرحله طرح پایش آرد از ۱۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ شروع و تا پایان اسفند ادامه داشت.

مصرف ماهانه آرد در خوزستان ۵۷ تا ۶۰ هزار تُن است.

خوزستان به عنوان اصلی ترین انبار غله جمهوری اسلامی ایران امسال باخرید یک میلیون و ۷۱۵هزار تُن به نرخ تضمینی ، ۲.۵ برابر نیاز خود ، گندم تولید کرد.

حجم تولیدات سالانه بخش کشاورزی خوزستان ۱۷٫۵میلیون تُن است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار