رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد گفت: شهردار ارومچی با هدف تقویت مناسبات فی‌مابین شهرداری مشهد و ارومچی به پایتخت معنوی ایران سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 13 October 2015
حسین کشیری با بیان این مطلب افزود: شهر ارومچی خواهرخوانده مشهد تلقی می‌شود و ایلهام سبیر شهردار جدید آن، در هفته پایانی مهرماه جاری با هدف تقویت مناسبات فی‌مابین شهرهای مشهد و ارومچی به این کلانشهر مذهبی سفر خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در این سفر، شهردار ارومچی به دنبال ارائه تعریف مشخصی از همکاری‌های دوجانبه بین مشهد و ارومچی است و در سفر یک روزه‌ای که به مشهد خواهد داشت، با استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد دیدار خواهد کرد.

رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین وی خواستار انجام مذاکرات و رایزنی‌هایی در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی مشهد شده و در نامه‌ای که ارسال کرده، علاقه‌مندی خود را برای بازدید از کارخانجات برتر زعفران استان اعلام نموده است.

کشیری در خصوص زمینه‌های همکاری بیشتر، توضیح داد: اگر تفاهمی بین دو شهر مشهد و ارومچی صورت گیرد، «هفته مشهد» در شهر سینکیانگ استانه چین برگزار می‌گردد و متعاقب آن «هفته ارومچی» نیز در مشهد برگزار خواهد گردید.

وی تصریح کرد: برگزاری «هفته مشهد» در سینکیانگ استانه با هدف آشنایی مردم مسلمان چین با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان به ویژه شهروندان مشهدی صورت می‌پذیرد.

گفتنی است؛ ارومچی مرکز استان سینکیانگ استانه چین و شهری مسلمان نشین به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر با عقد تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری مشهد و ارومچی، به عنوان خواهر خوانده مشهد انتخاب شد.

منبع: شهرآرا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار