مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی تویسرکان از کمبود 45 خانه قرآن روستایی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 15 October 2015
مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی تویسرکان از کمبود 45 خانه قرآن روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تسنیم؛رضا شریفی‌راد اظهار داشت: خانه‌های قرآن مجری طرح نهضت قرآن‌آموزی در روستاها هستند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به فعالیت 9 باب خانه قرآن درروستاهای بخش مرکزی و 7 باب در روستاهای بخش قلقلرود، افزود: متأسفانه به علت کمبود اعتبارات اولیه و همچنین عدم همکاری ارگان‌های مسئول در تجهیز خانه‌های قرآن روستایی این روند به کندی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: شهرستان تویسرکان توانایی داشتن 70 خانه قرآن روستایی را در بخش مرکزی و بخش قلقلرود که دارای دهیاری هستند را دارد که هم‌اکنون تنها 16 باب خانه قرآن روستایی در این شهرستان فعالیت دارد.

2 باب خانه قرآن شهری در تویسرکان تأسیس می‌شود

شریفی‌راد عنوان کرد: با مجوز اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان به زودی 2 باب خانه قرآن در شهرهای فرسفج و سرکان تشکیل می‌شود.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان هدف از تشکیل این مراکز قرآنی را ترویج فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مهمترین راهکار مقابله با ترفندهای استکبار است

وی تصریح کرد: باید برای شناخت و مأنوس شدن به قرآن به منظور اجرای عملی آن در جامعه برنامه ریزی و اقدامات مناسبی انجام شود.

شریفی‌راد با اشاره به اجرای برنامه های قرآنی در جامعه، اظهار داشت: مفاهیم قرآنی باید در قالب‌ها و موضوعات مختلف به نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان ابتدایی نیز آموزش داده شود و به کار بردن آموزه‌های قرآن کریم در محافل گوناگون به‌ویژه در جمع جوانان راهی برای آماده سازی ذهن آنان برای تفکر پیرامون اسلام و قرآن است.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با توجه به تأکید مقام معظم رهبری برای توسعه آموزش‌های قرآنی و رویکرد قرآنی به مراکز پیش‌دبستانی، گفت: با سعی و تلاش باید مفاهیم را در قالب‌ها و موضوعات مختلف از جمله بصورت فرهنگی و هنری به نوآموزان آموزش داده شود.

وی بیان کرد: کودکان از ضمیر و فطرتی پاک برخوردار هستند و خانواده‌ها نیز با عشق و علاقه با یادگیری مفاهیم قرآنی فرزندشان با مدارس قرآنی همکاری مطلوبی دارند.

شریفی‌راد عنوان کرد: همسویی مدرسه و خانواده دو عامل غنی بخش آموزش‌های قرآنی است و قطعا با پیوند این دو عامل تاثیر گذاری مطلوب‌تری را شاهد خواهیم بود و می‌توان از ظرفیت‌ها و استعداد های خوب نونهالان در عرصه‌های قرآنی نهایت استفاده را برد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار