امام جمعه موقت جهرم گفت: چنانچه در دامنه کوه بلند جهرم، این عَلم استوار که خداوند در بالای شهر ما افراشته به این شهر نظاره کنیم می‌بینیم که از جنگل نخل خبری نیست.
کد خبر: ۱۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳ 07 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر جهرم با اشاره به 15 اسفندماه روز درختکاری اظهار داشت: جهرم از دیرباز شهر درخت بوده است و مورخان در بعضی از سفرنامه‌های خود در سده‌های دور در وصف این شهر نوشته‌اند که در میان راه به شهر و آبادی رسیدیم که در میان جنگلی از نخل بود.

وی افزود: چنانچه در دامنه کوه بلند جهرم، این عَلم استواری و مقامت که خداوند در بالای شهر ما افراشته به این شهر نظاره کنیم می‌بینیم که از جنگل نخل خبری نیست.

امام جمعه موقت جهرم با اشاره به تأکید بزرگان دین در باب اهمیت کاشت درخت، گفت: جدیت در این امر به ویژه کاشت درخت نخل که نیاز به آب کمتری دارد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به فضیلت کاشت درخت در احادیث و روایات معصومان (ع) بیان کرد: بر اساس دستورات دین باید به درختان رسیدگی و از آنها مراقبت شود.

حجت‌الاسلام مدبر با بیان اینکه نکند ما به اسم صواب و کمک به اقتصاد کشور کاری کنیم که همسایه‌ها آسیب ببینند، خاطرنشان کرد: نباید چاه‌ها را طوری حفر کنیم که دیگران به خطر بیفتند چنانچه این کار ما سبب شود به جای صواب کاشت درخت، گناه کنیم.

وی اضافه کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم به ما هم توفیق کسب صواب با کشت یک گل یا درخت عنایت کند.

امام جمعه موقت جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه جهرم با گرامی‌داشت اشاره به روز جهانی زن، گفت: امداریم خدا به همه زنان جامعه بشری به ویژه زنان شیعه توفیق اینکه ارزش و رسالت خود را درک کنند، عطا کند.

وی با اشاره به یکی از دست نوشته‌های شهید مطهری با بیان اینکه در طول تاریخ زنان سه دوره را تجربه کردند، عنوان کرد: در دوره نخست، زن به عنوان یک شخصیت انسانی دیده نمی‌شد و آنها را به عنوان یک شی‌ء گران بها تلقی می‌کردند که باید آن را حبس کرد.

حجت‌الاسلام مدبر با بیان اینکه به بهانه شی‌ء نبودن زن، او را از خانه بیرون کشیدند که مانند مرد در اجتماع فعالیت کند، گفت: این نوع نگاه به زن یک نوع ظلم در طول تاریخ بود که شی‌ء تبدیل به شخص شد اما به آن بها داده نشد.

وی با بیان اینکه در این نوع نگاه و با ورود زن به صحنه اجتماع بیاید از او به عنوان یک ابزار برای تبلیغ و مطامع استفاده شد، خاطرنشان کرد: این امر در بسیاری از جوامع امروز نیز مشهود است.

امام جمعه موقت جهرم با بیان اینکه عمر شهید مطهری برای تکمیل این نوشته، کفاف نداد، افزود: از روی این نوشته می‌توان ادامه آن را حدس زد و آن رسالت زن و جایگاه او در جامعه و خانه است.

وی با بیان اینکه زن نباید به عنوان یک ابزار در اختیار مردان باشد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد جامعه برای تحقق این مهم فاصله بسیاری داریم.

حجت‌الاسلام مدبر تصریح کرد: حضور زن در اجتماع باید همراه با وقار، عفت و حیا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار