رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از برخورد قاطع پلیس با مالکان خودروهایی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو می کنند، خبرداد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 04 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ "حمدالله رحمتی پور" اظهار کرد: طی یک ماه گذشته 589 راننده متخلف که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو کرده بودند اعمال قانون شده و پرونده 6 راننده نیز به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: پلاک مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه، مالک و ثبت تخلف است که ضوابط مرتبط با آن در قانون مجازات اسلامی ،آیین نامه راهور و جدول تخلفات رانندگی تعیین شده است.

رحمتی پور گفت: برخی از رانندگان متخلف اقدام به دستکاری در ارقام و اعداد پلاک اقدام به مخدوش نمودن استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه به صورت غیرمجاز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مخدوش کردن پلاک خودرو افزون بر تخلف راهنمایی و رانندگی، طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی "جرم" تلقی می شود و اگر یک راننده به عمد پلاک خودروی خود را مخدوش کند علاوه بر اعمال قانون و توقیف خودرو در پارکینگ ، به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: چنانچه وسیله نقلیه به هر دلیلی فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش و ناخوانا باشد، از طریق دوربین و یا تیم های پلیس شناسایی و برخورد قانونی لازم اعم از اعمال قانون، توقیف و معرفی به مرجع قضایی صورت می‌گیرد.

رحمتی پور بیان کرد: خودروی متخلف علاوه بر اعمال جریمه و توقیف ، باتوجه به اینکه هرگونه دست کاری پلاک وسیله نقلیه جرم محسوب می شود، مخدوش کنندگان پلاک خودروها به مراجع انتظامی و قضایی معرفی شده و دادگاه می تواند از ۶ ماه تا یک سال مجازات حبس تعیین کند.

وی تاکید کرد : هدف پلیس اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ،توسعه انضباط ترافیکی پایدار و برخورد با تخلفات رانندگی و همچنین پیشگیری از سایر جرایم مرتبط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار