مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تشکیل ۵٧ شرکت تعاونی با پیش بینی ٧٢٩ شغل در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ١۴٠١، ١٠ هزار بازرسی ادواری، موردی و کارگاه های پر خطر در استان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 30 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مختار احمدی در نشست روز کارگر که در محضر آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، برگزار شد، اظهار کرد: ۶٠ درصد از جمعیت کشور مخاطب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند، در روستاها 10 دستگاه اتاق و صندوق ذیل این وزارتخانه قرار دارد  لذا از آن با نام وزارت مردم تعبیر می شود. 
 
وی با اشاره به توفیق دیدار روز گذشته نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی با مقام معظم رهبری، افزود: یکی از جملات کلیدی ایشان در جمع کارگران این بود که ستون فقرات اقتصاد کشور تولید و ستون فقرات تولید هم کارگران هستند. 
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان 261 هزار نفر بیمه شده اصلی اداره کار هستند، تصریح کرد: 81 هزار نفر مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی داریم که با احتساب افراد تبعی 780 هزار نفر از جمعیت 2 میلیونی استان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند. 
 
وی با بیان اینکه اصلی ترین رسالت وزارت تعاون صیانت از نیروی کار است، ادامه داد: سال گذشته در راستای تسریع در کار کارگران در شهرستان های فاقد هیئت تشخیص هیئت تشخیص تشکیل دادیم در شهرستان کرمانشاه دو شعبه وجود داشت که به ۶ شعبه ارتقا یافت یکی از نتایج مثبت این کار کاهش مدت میانگین رسیدگی بود که در سال 401 به 59 روز رسید و باید به 40 روز کاهش یابد. 
 
 وی گفت: جزو معدود استان هایی هستیم که شعبه اجرای احکام در محل اداره کل با کمک دادگستری مستقر شده و اقدام بعدی، بازرسی از بنگاه های اقتصادی است که در این راستا 21 بازرس داریم و در جهت اجرای صحیح قوانین و مقررات کار بازرسی از بنگاه ها را انجام می دهند، سال گذشته حدود 10 هزار بازرسی 
از بنگاه ها در قالب ادواری، موردی، کارگاه های پر خطر و در جهت کاهش حوادث ناشی از کار و اجرای صحیح قوانین کار انجام شد. 
 
احمدی با بیان اینکه 293 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان اعم از نمایندگان کار، شورای اسلامی کار، انجمن های صنفی کار و کارگری و  کانون بازنشستگی داریم، خاطر نشان ساخت: تعامل مثبتی بین اداره تعاون و تشکلات کارگری و کارفرمایی وجود دارد و در راستای همین موضوع سال گذشته با توجه به شعار سال 
جزو اولین استان هایی بودیم که انجمن صنفی شرکت های  دانش بنیان را در 29 فروردین ایجاد کردیم که عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان گردید. 
 
وی ادامه داد: در حوزه تعاون دو اقدام شاخص انجام شد، از قبیل اینکه سال گذشته 57 شرکت تعاونی با پیش بینی 729 فرصت شغلی تشکیل و نخستین شرکت تعاونی ما ثبت دانش بنیان شد. 
 
احمدی یکی از مزایای تشکیل تعاونی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را افزایش سهم آورده و تضمین اعلام کرد و گفت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی بر اساس اعلام مرکز آمار ایران روند نرخ بیکاری سال گذشته استان کاهشی بود  و در زمستان سال گذشته به 8 و 2  دهم درصد نسبت به فصل مشابه سال 1400 کاهش یافت که امیدواریم در سال 402 استمرار یابد. 
 
وی تشریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی چون دبیرخانه مشاغل خانگی هستیم 103 میلیارد تومان  اعتبار قرض الحسنه بانک مرکزی به استان کرمانشاه اختصاص داده شد و توانستیم 106 میلیارد تومان جذب و رتبه دوم کشور را کسب کنیم. 
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سند اشتغال هم با کمک اعضای کارگروه اشتغال در حال تدوین است که برش دستگاهی و شهرستانی آن در نظر گرفته شد، در حوزه اجتماعی فرهنگی اقدام شایسته در کتار توسعه ورزش کارگری و مسابقات و اعزام تیم ها  داشتیم که یکی از آن ها 13 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل مجموعه ورزشی شماره 1 دریافت کرد  
و به علاوه 20 میلیارد تومان اعتبار از سفر رئیس جمهور اختصاص داده شد که 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
 
احمدی تاکید کرد: اقدام شاخص بعدی در حوزه اجتماعی فرهنگی، بهره برداری از استخر آقایان و بانوان با ظرفیت 400 نفر بود که برای تمام شهروندان به ویژه جامعه کارگری قابل استفاده است، در حوزه رفاه اقدام شاخص ما بحث اجرای طرح کالابرگ الکترونیک بوده که از اسفند ماه آغاز شد و این طرح هم در حال اجراست در حال حاضر 1900 فروشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار