هم‌زمان با سفر ریاست جمهوری، کلنگ اجرایی طرح آب‌شیرین‌کن گلوگاه با حضور وزیر نیرو به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 12 October 2015
به گزارش تابناک مازندران، بیست و دومین سفر استانی دولت از صبح دوشنبه در مازندران شروع شد و با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو یک طرح عمرانی و آب‌رسانی در شرق استان کلنگ زنی شد.
ذبیح‌الله ذاکری مدیرعامل آبفا شهری مازندران در حاشیه مرسم کلنگ زنی این طرح در گفتگو با خبرنگار افزود: هدف از اجرای طرح آب‌شیرین‌کن در شهر گلوگاه را ارتقاء کیفیت و تأمین آب شرب مشترکین این شهر با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و گفت: قرارداد اجرای این طرح با پیمانکار امضا و منعقد شد.
ذاکری، طول دوره احداث این طرح را ۱۲ ماه  و هزینه سرمایه‌گذاری اولیه آن را ۴۸ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: فرایند تصفیه در این طرح با روش اسمز معکوس انجام می‌شود.
وی، ظرفیت تأسیسات آب‌شیرین‌کن را پنج هزار و ۴۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز و حجم سالیانه آب تحویلی را یک میلیون و ۹۸۹ هزار مترمکعب در سال عنوان کرد.
مدیرعامل آبفاشهری مازندران، در ادامه سخنانش بابیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به مازندران، ایستگاه پمپاژ  لسانی شهر ساری نیز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این طرح به‌منظور تأمین و افزایش فشار آب و فراهم نمودن امکان بهره‌برداری کامل و بهینه از طرح آب‌رسانی به شهر ساری از سد شهید رجایی در دستور کار قرار گرفت و جمعیت  سال افق در این طرح ۲۳۲ هزار و ۲۷۹۰ نفر پیش‌بینی‌شده است.
ذاکری، ادامه داد: علاوه بر احداث یک باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه، سازه ایستگاه پمپاژ به مساحت ۴۱۲ مترمربع، سازه واحد کلرزنی به مساحت ۹۶ مترمربع، پست برق به مساحت ۳۰ مترمربع، پست پاساژ به مساحت ۱۶ مترمربع احداث شد.
مدیرعامل آبفاشهری مازندران، اظهار داشت: برای اجرای این طرح، دیزل ژنراتور اضطراری به قدرت هزار و ۱۰۰ کیلوولت آمپر، تابلوهای فشار متوسط، تجهیزات ابزار دقیق و شش دستگاه الکترو پمپ سانتریفوژ به قدرت ۱۳۲ کیلووات تهیه، نصب و راه‌اندازی شد.
 ذاکری، اعتبار هزینه شده  برای احداث  و بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ لسانی ساری را ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.



منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار