کد خبر: ۱۱۰۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 21 April 2023

نایب رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان با اشاره به افزایش قیمت مسکن طی سالهای اخیر گفت: تعیین قیمت املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری به کنترل قیمت مسکن کمک می کند.
امید عالیپور گفت: ضروری است برای مدیریت قیمت مسکن و جلوگیری از فعالیت دلالان در این حوزه از ظرفیت کارشناسان رسمی دادگستری برای قیمت گذاری مسکن استفاده شود که هم قانونی است و هم مستند و می تواند نرخ خرید و فروش ملک و املاک را واقعی تر کند. اگر تعیین قیمت املاک به کارشناسان رسمی دادگستری واگذار شود می توانیم تا حد زیادی به متعادل شدن قیمت ها در بازار مسکن امیدوار باشیم.
وی افزود: در همین خصوص به سازمان ها و نهادهای متولی پیشنهاد می شود یک سامانه‌ جامع برای ثبت املاکی که توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت گذاری شده اند طراحی و راه اندازی گردد تا عموم مردم بتوانند از قیمت واقعی و متعارف مسکن آگاهی پیدا کنند.
وی بر لزوم تایید معاملات حوزه مسکن توسط کارشناسان رسمی دادگستری تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می شود قیمت گذاری مسکن توسط کارشناسان دادگستری و با همکاری راه و شهرسازی و اتحادیه مشاورین املاک صورت گیرد تا قیمت ملک و املاک نظام مند شود و قیمت ها هم واقعی شوند. اگر هر معامله و تنظیم قرارداد در حوزه خرید و فروش مسکن منوط به تایید نظریه کارشناس رسمی دادگستری باشد طبیعتا قیمت ملک در یک چارچوب و ظابطه مشخصی خواهد بود و به سمت واقعی شدن قیمت مسکن پیش خواهیم رفت.
نایب رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان گفت: در واقع ورود کارشناسان رسمی دادگستری به قیمت گذاری مسکن تاثیر زیادی در نظام مند شدن قیمت خرید و فروش املاک دارد و می تواند بازار مسکن را مدیریت کند. بعضا می بینیم برخی افراد قیمت فروش ملک و املاک خود را بصورت غیرکارشناسی در سایت های فروش به نمایش می گذارند که اقدامی اشتباه بوده و باعث می شود قیمت مسکن در جامعه واقعی نباشد. با فعال شدن تیم های کارشناسی دادگستری در حوزه خرید و فروش مسکن شاهد جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت در این حوزه خواهیم بود.
امید عالیپور در پایان گفت: اگر به سمتی برویم که خرید و فروش مسکن از سوی کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری ‌شود و از سویی امکان انتقال سند بدون قیمت گذاری کارشناس دادگستری وجود نداشته باشد هم شاهد کاهش قیمت ملک و املاک خواهیم بود و هم بازار مسکن سر و سامان می گیرد و واقعی تر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار