مردم روزه‌دار کرمانشاه با حضور گسترده در نمایشگاه قرآن و عترت، مسوولان برگزاری این نمایشگاه را شگفت‌زده کردند.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 19 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا با وجود اینکه چهار روز از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت کرمانشاه می‌گذرد، ولی مردم این استان همچنان استقبال گرم و پرشوری از آن دارند.

مردم قرآن دوست و روزه دار کرمانشاه از همان دقایق اول بازگشایی نمایشگاه، حضوری پرشور و گرم داشتند و این حضور همچنان ادامه دارد.

استقبال مردم از برخی غرفه های این نمایشگاه از جمله هنرهای قرآنی، محصولات فرهنگی، کلاس‌های آموزشی قرآن کریم، کودک و نوجوان و پاتوق کتاب کم نظیر است.

باتوجه به خانواده محور بودن نمایشگاه امسال، حضور خانواده‌ها بسیار پررنگ تر از سال‌های گذشته است، علاوه برآن به صورت ویژه در شیفت صبح شرایطی فراهم شد تا دانش‌آموزان بتوانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

هدف اصلی این نمایشگاه این است که مردم با قرآن بودن و در کنار آن بودن را احساس آرامش و لذت داشته باشند که این استقبال نشان دهنده تحقق این مهم است و همه برنامه‌ریزی‌ها هم در این راستا و ناظر به همین نکته بود.

نمایشگاه قرآن به عنوان تفریح‌گاه قرآنی مردم به شمار می رود و استقبال کم نظیر از این نمایشگاه نشان دهنده گرایش مردم به قرآن، دین و ارزش‌های دینی و قرآنی است و برپایی نمایشگاهی با محوریت قرآن کریم همراه با ارایه برنامه‌های جذاب و متنوع برای مخاطبان می‌تواند گامی مهم در قرآنی شدن فضای جامعه امروزی باشد.

نمایشگاه قرآن کریم همزمان با آخرین هفته ماه مبارک رمضان (۲۶ فروردین ماه) با حضور «محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه و اقشار مختلف جامعه در محل نمایشگاه بین المللی شهر کرمانشاه در بوستان شاهد افتتاح شد.

تمسک به آموزه‌های قرآنی یکی از ضروریات جامعه است

استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم شهر کرمانشاه؛ یکی از ضرورت‌های فکری، اعتقادی و فرهنگی استان کرمانشاه تمسک به قرآن کریم و آموزه‌های فراوان آن دانست.

صحرایی برپایی نماشگاه قرآن کریم در استان در ابتدای سالجاری و در ماه مبارک رمضان را شروعی برای توجه بیشتر به قرآن و استفاده بهتر و مطلوب‌تر عموم مردم از فضای خوب فرهنگی و معنوی آن دانست.

وی در ادامه از تلاش تمام دستگاه‌های اداری، آموزشی و مردم نهاد استان برای برگزاری این نمایشگاه در هفته آخر ماه مبارک رمضان قدردانی کرد و گفت: این نمایشگاه با غرفه های متعدد و متنوع مخصوص خانواده، کودک و نوجوان شکل گرفته و امیدواریم مردم با حضور در این نمایشگاه از فضای معنوی آن بهره مند شوند.

صحرایی، برگزاری نمایشگاه قرآن کریم را شروعی برای برگزاری دیگر برنامه های فرهنگی هنری قرآنی استان در سال‌جاری اعلام کرد و گفت: در استان کرمانشاه قبل از ماه مبارک رمضان قرارگاه قرآن با هم افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی با هدف تداوم فعالیت‌های قرآنی در ابعاد مختلف تشکیل داده ایم.

استاندار کرمانشاه در پایان تداوم فعالیت های قرآنی در جامعه را یکی از مهم ترین اهداف این قرارگاه قرآنی در استان عنوان کرد و بیان داشت: به اعتقاد ما هر چقدر جامعه از آموزه قرآنی بیشتر بهره مند شوند مطلوبتر و بهتر خواهد بود.

نمایشگاه قرآن با هدف ترویج فرهنگ قرانی برپا شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه؛ هدف از تشکیل نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در استان را ترویج فرهنگ قرآن، نشر و بازنشر مفاهیم و ارزش‌های آن در جامعه عنوان کرد و گفت: جامعه امروز ما بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند فضای پرفیض معنوی با نشاط و شاداب قرآنی است.

«علی صفدری» در ادامه بیان داشت: نمایشگاه قرآن کریم به خاطر گستردگی غرفه ها و شرکت کنندگان آن برای اولین بار در محل نمایشگاه بین المللی شهر کرمانشاه برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه موسسات، انجمن ها، اتحادیه ها، نهادهای مردم نهاد حوزه فعالیت های قرآنی با هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی در قالب ۴۲ غرفه متنوع برای همه رده های سنی اعم از کودک، نوجوان و خانواده تشکیل شده است.

صفدری، محور نمایشگاه قرآن کرمانشاه را خانواده دانست و گفت: در این نمایشگاه سعی شده از تمام سنین کودک، نوجوان و خانواده در قالب غرفه متنوع و متعدد خدمات سنی خاص خودشان را دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین افزود: سعی شده در نمایشگاه قرآن فضای مطلوب و مناسبی برای حضور خانواده ها در نمایشگاه قرآن ایجاد شود.

وی آشنایی خانواده ها با انجمن ها و موسسات قرآنی، اطلاعیه از مراکز آموزش حفظ و قرائت قرآن و گروه ها و فعالیت های قرآنی را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و بیان داشت: نمایشگاه قرآن کرمانشاه به مدت یک هفته در محل نمایشگاه بین المللی شهر کرمانشاه واقع در بوستان شاهد برپا خواهد بود و از تمام اقشار مردم دعوت می‌کنیم بعد از ظهرها از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی یادآور شد، نوبت صبح ها نمایشگاه قرآن کریم ویژه بازدید دانش آموزان استان با هماهنگی با آموزش و پرورش است و بازدید عمومی ندارد.

در این نمایشگاه غرفه های متنوع هنرهای مانند خطاطی، صنایع دستی و پوشاک عفیفانه دایر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار