کد خبر: ۱۱۰۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 17 April 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

با گرم شدن هوا خورشید گرما بخش مزارع کشاورزی دشت خوزستان شد و کم کم خوشه زارهای سرسبز به رنگ زرد درمی آیند و نوید برداشت محصول و ثمر از اراضی کشاورزی را می دهد.

کلزا از محصولات کشاورزی باارزش است که در خوزستان کشت می شود و هرساله میزان از اراضی کشاورزی به کشت این محصول اختصاص می یابد.

برداشت دانه های روغنی کلزا بسته به آماده شدن اراضی دارد و در فروردین و اردیبهشت ماه در خوزستان کشاورزان کار برداشت دانه های روغنی کلزا را از اراضی انجام می دهند. خرید تضمینی کلزا از کشاورزان جزو موضوعات مهم در چرخه تولید محصولات کشاورزی است.

کلزا کاران خوزستانی برای فروش محصولات خود با اداه تعاون روستایی و جهاد کشاورزی تعامل دارند تا با قطع واسطه ها بتوانند سود فروش محصولات خود را کسب کنند و از ایجاد قیمت های کاذب جلوگیری کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۱۰۶ مرکز خرید گندم و ۴۶ مرکز خرید کلزا برای رفاه حال کشاورزان در استان آماده سازی و فعال می‌شود.در روز‌های آتی خرید گسترده گندم و کلزا در خوزستان آغاز خواهد شد که در این راستا دستورالعمل‌ها و مقررات لازم برای آمادگی هر چه بیشتر برای خرید این محصولات به مراکز خرید ابلاغ شده است.

به گفته جهان نژادیان اداره کل غله و خدمات بازرگانی به عنوان متولی خرید و مدیریت تعاون روستایی استان به عنوان مباشر موظف محصولات کشاورزان استان را دانه دانه با افتخار خریداری کنند.

روغن کلزا جزو مرغوب ترین و با کیفیت ترین روغن‌ها در مقایسه دیگر ارقام از جمله سویا، ذرت و آفتابگردان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار