استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: زائرسرای در حال ساخت ایلامیان در مشهد مقدس یک سرمایه ارزشمند مادی و معنوی برای اقشار مختلف مردم استان به شمار می رود.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴ 17 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  حسن بهرام نیا در نشست هماهنگی ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس با تقدیر از زحمات کسانیکه سنگ بنای این مرکز را بنا نهاده و تاکنون نیز این روند را ادامه داده اند، اظهار داشت: ساخت زائرسرا برای مردم استان در مشهد مقدس، یک نیاز لازم و ضروری است که می تواند زمینه ساز خدمات مناسب به زوار حرم رضوی باشد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی زائرسرا افزود: این مکان یک سرمایه مادی و معنوی برای مردم استان است و باید از همه ظرفیت‌های استفاده کنیم تا هر چه سریعتر آماده پذیرایی از زائران امام رضا (ع) باشد.

استاندار ایلام با بیان اینکه معاونان استانداری در این زمینه ماموریت دارند برای جمع آوری منابع مالی ادامه روند ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس اقدامات لازم را انجام دهند، تاکید کرد: خیرین و نیکوکاران استان پای کار هستند و بایستی این ارتباط ایجاد شود که از ظرفیت خیرین و نیکوکاران منابع مالی لازم برای تکمیل پروژه فراهم شود.

بهرام نیا یادآور شد: چهار کارگروه شامل فنی برای اجرای پروژه ، اقتصادی برای تامین منابع، اطلاع رسانی و فرهنگی و کارگروه مشارکت عمومی در راستای ادامه روند اجرایی و تکمیل پروژه ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز اظهار داشت: ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس یکی از فرصت های مناسب در راستای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به زوار حرم مطهر رضوی است.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار یادآور شد: ادامه روند ساخت این زائرسرا در ماه های اخیر راکد شده است که باید دلایل آن مشخص و شاهد سرعت بخشی به اجرای آن باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از منابع خوب برای تزریق اعتبار ادامه روند اجرایی این زائرسرا از طریق استانداری ایلام بوده است، تاکید کرد: ساخت زائرسرا برای همه اقشار استان بوده و لازم است و می طلبد تمامی افراد تاثیرگذار همت خود را برای بهره برداری از آن بکار بگیرند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: باید حرکتی رو به جلو برای ادامه روند اجرایی این پروژه انجام شود تا در سریع ترین زمان ممکن شاهد افتتاح آن باشیم.

کریمی تبار با بیان اینکه یکی از خیرین ۵۰ میلیارد ریال برای ادامه روند اجرایی این پروژه اختصاص داده است، گفت: تلاش کنیم ظرفیت های خیرین دیگر را در این خصوص بکار بگیریم.

وی بیان کرد: همت و مشارکت در ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس، یک صدقه جاریه است که تاثرات دنیوی و اخروی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست سعید هژبری به عنوان مسئول کمیته فنی، امیرحسین بهرامی به عنوان مسئول کمیته اقتصادی، حجت الاسلام محمد صادق پیمایی به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی و علی اصغر شریفی راد به عنوان مسئول کمیته مشارکت های مردمی تعیین شدند.

زائرسرای ایلامیان در مشهد در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع در فاصله ۲ کیلومتری تا حرم و در هشت طبقه ساخته می‌شود و هم اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این زائرسرا در هر دوره ظرفیت پذیرش ۳۵۰ نفر دارد و برای تکمیل روند اجرایی ساخت زایرسرای ایلامیان در مشهد مقدس، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار